شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : 64996
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله جعفر سبحانی: تمام دولت‌های کافر علیه اسلام قیام کردند

قم نيوز : استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: اکنون تمام دولت‌های کافر علیه اسلام قیام کردند، اما اسلام در خانه‌ها و قلب‌های آن‌ها ظهور می‌کند.
تمام دولت‌های کافر علیه اسلام قیام کردند/در مسیحیت فعلی توحید ذاتی خدشه دار شده است
تمام دولت‌های کافر علیه اسلام قیام کردند/در مسیحیت فعلی توحید ذاتی خدشه دار شده است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن در مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به معنای رب در زبان عربی اظهار کرد: رب در این زبان به معنای صاحبی است که در خیر و فساد یک شی و موجود نقش دارد، براین اساس توحید در خالقیت و توحید در ربوبیت با یکدیگر متفاوت است.

وی ادامه داد: مراحل توحید متعدد است، نخستین مرحله آن، توحید در خالقیت است، رازقیت، تربیت، رسیدگی به امور افراد جزو توحید در ربوبیت است، اعراب جاهلیت در توحید در خالقیت مشرک نبودند، شرک آن‌ها در توحید ربوبیت بود، اعتقاد داشتند که آفرینش آن‌ها دست خداوند است، اما پیروزی ایشان در جنگ‌ها در دست بت‌ها است و عزت را از بت‌ها می‌دانستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: برخی از بت پرستان، خداوند را خالق خود می‌دانستند، اما بت‌ها را مایه رزق، روزی و عزت خود می‌دانستند، البته در مسیحیت فعلی هم توحید ذاتی خدشه دار شده است و خدای واحد را سه خداوند معرفی کردند.

آیت‌الله سبحانی، قانون گذاری را حق خداوند دانست و تصریح کرد: مشرکان حلال و حرام کردن را به احبار و رهبان می‌سپردند و آن‌ها بنابر میل خود احکام را تغییر می‌دادند.

وی ادامه داد: یهودیان حضرت عزیر و مسیحیان حضرت مسیح را فرزند خداوند تلقی می‌کردند که خیالی باطل و منافی توحید در ذات است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: احبار جمع حبر به معنی دانشمندانی که عالم به تورات بودند، است و یهودیان رهبان را ارباب و شرکای خداوند تلقی می‌کردند.

وی ادامه داد: پرستش دارای مراحلی است، یک مرحله آن سجده کردن است، اما مرحله دیگر این است که انسان زمام خودش را به دست شیطان بسپارد و این هم پرستش شیطان است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: مرحوم شهید مطهری گفت کتاب داستان راستان را نوشتم، اما نتیجه برای این داستان ننوشتم تا خود مخاطب نتیجه داستان راستان را بفهمد.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به پیش بینی قرآن در خصوص گسترش دین اسلام اظهار کرد: قرآن پیش بینی کرد که دین اسلام، در جهان گسترش پیدا می‌کند، براساس آیات این کتاب آسمانی، انسان‌ها نمی‌توانند که جلوی نور خداوند را بگیرند، روزی که رسول اکرم(ص) مبعوث به رسالت شد، تنها سه نفر مسلمان بودند، اما اکنون تقریبا یک و نیم میلیارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: من می‌گویم که چند سال آینده اسلام بر مسیحیت در اروپا غلبه می‌کند و این دین به دین نخست یا دوم در آن قاره تبدیل می‌شود، البته در نهایت پس از ظهور امام زمان(عج)، اسلام با سرعت بیشتری سراسر جهان را فراخواهد گرفت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: اکنون تمام دولت‌های کافر علیه اسلام قیام کردند، اما اسلام در خانه‌ها و قلب‌های آن‌ها ظهور می‌کند، البته روزی می‌رسد که پرچم توحید در تمام خانه‌ها برافراشته می‌شود و اراده الهی این است که اسلام روزی بر همه ادیان غلبه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9n09.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما