چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : 65171
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل بیمه سلامت قم خبر داد؛

ارائه خدمات بیمه سلامت به ۳۹۹ هزار نفر در قم

قم نيوز : مدیرکل بیمه سلامت استان قم با بیان اینکه ۳۹۹ هزار و ۳۵۰ نفر در قم از خدمات بیمه سلامت بهره می‌برند، گفت: ۵۲ درصد این افراد از خدمات بیمه سلامت همگانی استفاده می‌کنند.
ارائه خدمات بیمه سلامت به ۳۹۹ هزار نفر در قم
ارائه خدمات بیمه سلامت به ۳۹۹ هزار نفر در قم

به گزارش قم نیوز محمدرضا فخاریان قمی در نشست مطبوعاتی که ظهر چهارشنبه در اداره کل بیمه سلامت استان قم برگزار شد، با ارائه گزارشی کلی از وضعیت بیمه سلامت در کشور، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت در کشور ۴۰ میلیون بیمه شده دارد ۲۳ میلیون آن به بیمه روستایی و ۱۰ میلیون آن به بیمه همگانی اختصاص دارد که در راستای پوشش همگانی به صورت رایگان بیمه شدند و حق بیمه آنان را دولت می‌پردازد و تنها ۷ میلیون نفر به این سازمان حق بیمه می‌پردازند.

وی با اشاره به فعالیت صندوق‌های بیمه سازمان بیمه سلامت، گفت: صندوق کارکنان دولت، اقشار، بیمه همگانی، بیمه روستایی و بیمه ایرانیان پنج صندوق سازمان بیمه سلامت هستند که به افراد زیر پوشش خود در این سازمان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم، با بیان اینکه بیمه سلامت نوعی بیمه پایه است، تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی، کاهش سطح پرداخت از جیب مردم و رفع هم‌پوشانی بیمه، افزایش منابع مالی پایدار و توسعه سلامت بیمه، استقرار نظام جامع سلامت در بیمه الکترونیک، استحقاق سنجی در بیمه و اعتبار سنجی از اهداف سازمان بیمه سلامت به شمار می‌رود.

حذف دفترچه بیمه در چرخه درمان بیمارستانی

وی با بیان اینکه در طی اجرای طرحی به دنبال حذف دفترچه بیمه در چرخه درمان بیمارستانی هستیم، مطرح کرد: با حذف دفترچه بیمه در چرخه درمان بیمارستانی، بیماران می‌توانند با مراجعه به بیمارستان‌ها و با ارائه کد ملی خدمات درمانی بستری دریافت کنند.

فخاریان قمی با اشاره به مزایای الکترونیکی کردن خدمات سازمان بیمه سلامت، گفت: با عملیاتی شدن این طرح، مراجعات غیر ضروری حذف و نظارت مؤثری بر عملکرد مراکز درمانی به صورت مکانیزه صورت می‌گیرد که اجرای این طرح به صورت پایلوت در قم انجام شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم، تعداد بیمه شدگان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: ۳۹۹ هزار و ۳۵۰ نفر در قم از خدمات بیمه سلامت بهره می‌برند که از این تعداد ۶۲ هزار و ۸۲۴ نفر از کارمندان از خدمات این بیمه بهره می‌برند.

وی با اشاره به تعداد سایر اقشاری که از بیمه سلامت بهره می‌برند، تصریح کرد: ۷۰ هزار و ۶۲۴ نفر از خدمات صندوق اقشار بیمه سلامت استفاده می‌کنند که این افراد کسانی هستند که از سوی سازمان بهزیستی و یا بنیاد شهید معرفی شدند.

فعالیت ۹ دفتر پیشخوان در استان قم

فخاریان قمی همچنین تعداد بیمه شدگان صندوق‌های ایرانیان، روستایی و سلامت همگانی را در قم مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ۹ هزار و ۸۲۴ نفر از خدمات صندوق ایرانیان، ۴۸ هزار و ۹۶۱ نفر از خدمات صندوق روستایی و ۲۰۷ هزار و ۱۱۲ نفر نیز از خدمات صندوق بیمه سلامت همگانی بهره می‌برند که برحسب آمار بیمه شدگان، بیش از ۵۲ درصد استفاده کنندگان از بیمه سلامت در قم از خدمات بیمه سلامت همگانی استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با تأکید بر اینکه در حال حاضر در قم هفت دفتر پیشخوان شهری و دو دفتر خدمات پیشخوان روستایی به فعالیت اهتمام دارند، تصریح کرد: این دفاتر تمام خدمات شامل تعویض دفترچه، تمدید اعتبار و ... را انجام می‌دهند.

وی با عنوان اینکه سازمان بیمه سلامت با ۷۱۰ مرکز مختلف و مرتبط با درمان، قرارداد دارد، گفت: در حال حاضر ۳۸۰ پزشک عمومی و متخصص، ۶ بیمارستان دولتی، دو بیمارستان غیردانشگاهی «علی بن ابیطالب (ع) و امام رضا(ع)» و دو بیمارستان خیریه «آیت الله گلپایگانی و ولی عصر (عج)» به همراه ۲۳ آزمایشگاه خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

۴۰ هزار طلبه غیرایرانی در قم بیمه هستند

فخاریان قمی در ادامه سخنان خویش از زیرپوشش بودن طلاب در بیمه سلامت خبر داد و گفت: حدود ۴۰ هزار نفر از طلاب غیر ایرانی از بیش از ۱۰۰ کشور جهان زیر پوشش بیمه سلامت از صندوق سایر اقشار هستند که به منظور سهولت کار، یک باجه مستمر برای رسیدگی به امور بیمه‌ای طلاب در مرکز خدمات مستقر شده که صدور و تمدید دفترچه نیز در همین محل صورت می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم در بخش پایانی سخنان خود از اجرای طرح استحقاق بخشی به منظور حذف دفترچه در قم خبر داد و گفت: این طرح که به صورت پایلوت در سه استان کشور در حال انجام است و به زودی در قم و تا پایان سال در سراسر کشور اجرایی می‌شود.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvvem.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما