پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : 65663
منبع : خبرگزاری فارس
در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم مطرح شد

لزوم تلاش دستگاه‌ها برای معرفی دستاوردهای انقلاب بدون جناح بازی‌های سیاسی

قم نيوز : نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم با تاکید بر تلاش دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در طول سال برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی بدون جناح بازی‌های سیاسی، برگزار شد.
لزوم تلاش دستگاه‌ها برای معرفی دستاوردهای انقلاب بدون جناح بازی‌های سیاسی
لزوم تلاش دستگاه‌ها برای معرفی دستاوردهای انقلاب بدون جناح بازی‌های سیاسی
به گزارش قم نیوز یکصدو شصت و هشتمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم چهارشنبه شب با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و امام جمعه قم در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه این استان میزبان مراسم افتتاحیه برنامه‌های دهه کرامت است، تصریح کرد: امیدواریم امسال بتوانیم برنامه‌های متفاوتی را در وسعت استانی، ملی و بین‌المللی رقم بزنیم.

سید موسی حسینی کاشانی با بیان اینکه پرداختن به آسیب‌های اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: سواد رسانه‌ای می‌تواند در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی نقش قابل توجهی داشته باشد به همین علت پرداختن به این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: اختصاص اعتبارات ویژه هر چند محدود برای اجرای برنامه‌های مختلف در راستای بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد، امسال یکی از اقدامات متفاوت برگزاری جشنواره اصحاب رسانه با محوریت موضوع انقلاب اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: 21 تیرماه روز عفاف و حجاب و این مناسبت نزدیک به دهه کرامت است که امیدواریم مورد توجه دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف قرار گیرد.

همچنین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز با تاکید بر اینکه مشارکت مردم به ویژه نسل جوان در برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: باید دستاوردهایی را به مردم معرفی کنیم که بدون روحیه انقلابی و جهادی نمی‌توانستیم به آن‌ها برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری خاطرنشان کرد: اکنون در فضای مجازی ظرفیت‌های بسیاری داریم که می‌توانیم از این ظرفیت‌ها برای انتقال مفاهیم مورد نظر به مخاطبان استفاده کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری نیز طی سخنانی در این نشست عنوان کرد: در دانشگاه‌ها سئوال‌ها و ابهام‌های بسیاری در ذهن دانشجویان و اساتید وجود دارد که پاسخ‌گویی به آن‌ها نیازمند پژوهش و ارائه جواب‌های مستند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز اضافه کرد: عده‌ای فقط خرابی‌های جامعه را بزرگ می‌کنند و آن را به اسلام، انقلاب و مسئولان فعلی ارتباط می‌دهند و تلاش می‌کنند که بگویند راه رفته اشتباه است و باید به گذشته باز گردیم به همین علت ما باید تلاش کنیم تا ارتباط نداشتن مشکلات امروزی با انقلاب و اسلام را به همگان نشان دهیم.

در ادامه این نشست ابراهیم معتمدی قائم مقام شهردار قم با اشاره به اینکه تشکیل کمیته و ستاد برای پیگیری کارهای داخلی همیشه دنبال شده است، مطرح کرد: در مرحله اجرا باید به دنبال استفاده از ظرفیت مردمی و اجرای برنامه‌های حرفه‌ای با رویکرد مردم محور باشیم و در این راستا مهم‌ترین کمیته را رسانه‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از دستاوردهای مختلف در حوزه ارتباطات و فناوری می‌توانیم اطلاعات را به عموم مردم جامعه منتقل کنیم، تصریح کرد: با اقدامات هرساله از جمله برگزاری جشن‌ها و ایستگاه‌های صلواتی نمی‌توانیم در حوزه تبیینی به نتیجه مورد نظر برسیم.

مرتضی داستانی رئیس خانه مطبوعات استان قم به عنوان عضو دیگر شورای فرهنگ عمومی استان قم از تلاش دشمنان برای خسته نشان دادن مردم از انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: اگر همه بودجه‌ها و تلاش‌ها به ستادهای مردمی اختصاص یابد می‌توانیم در نقاط مختلف شاهد حرکت‌های تاثیرگذار و تضعیف نقشه‌های دشمن باشیم.

احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم خاطرنشان کرد: امسال باید خدمات و تسهیلات ویژه به مردم ارائه شود تا طعم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ذهن‌ها ماندگار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی نیز طی سخنانی با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه کرامت با محوریت معرفی شخصیت امام رضا علیه‌السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دنبال می‌شود، اظهار کرد: شعار محوری امسال خدمت کریمانه به رسم اهل‌بیت(ع) انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: ما از گنجینه معرفی اهل‌بیت(ع) می‌خواهیم درس گره‌گشایی از مشکلات مردم را بیاموزیم؛ بخش قابل توجهی از جمعیت ما جوان هستند که 40 سال قبل از خود را هم ندیده‌اند به همین علت شناساندن حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و امام رضا علیه‌السلام به آن‌ها کار بسیار مهمی است که زمینه آن در دهه کرامت فراهم‌تر است.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: استقبال از کاروان زیر سایه خورشید، برگزاری اجتماع بزرگ بانوان در پناه بانو با محوریت پرداختن به نقش زنان جامعه اسلامی، ایوان آیینه ویژه نوجوانان در آستان مقدس و امامزادگان و تجلیل از حافظان قرآن کریم از جمله برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود.

وی با بیان اینکه دهه کرامت امسال 100 نفر به حافظان کل قرآن کریم مرکز قرآن و عترت حرم مطهر اضافه می‌شوند، مطرح کرد: برپایی نمایشگاه بهشت بانو، استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان و رونمایی از چند نرم‌افزار کاربردی برای دهه کرامت امسال برنامه‌ریزی شده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال فضاسازی شهر مقدس قم به شیوه‌ای انجام شود که هر فردی که در این شهر حضور می‌یابد از فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها آگاه شود.

وی با تاکید بر اینکه چندین هزار نفر در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در قم حضور می‌یابد، عنوان کرد: امسال عصر روز میلاد تجمع و جشنی مردمی را با همکاری هیئت‌های مذهبی برگزار می‌کنیم.

فلاحی از برگزاری جشن بزرگ دختران آفتاب و تقدیر از دختران نخبه یاد کرد و ادامه داد: جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام از قم آغاز می‌شود و آستان مقدس با همکاری مجموعه‌های مختلف مردمی‌شدن جشن‌های دهه کرامت را دنبال می‌کند که حریم رضوان به‌عنوان مهم‌ترین برنامه مردمی دهه کرامت در 12 استان و در 11 نقطه از هر استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برپایی ایستگاه‌های کریمانه و موکب‌ها در سطح کشور تصریح کرد: پویش لبخند کرامت یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت خواهد بود؛ روز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها باید روز رفع مشکلات بانوان باشد که در این راستا اقدام محوری آزادی بانوان زندانی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از اعزام سفیران کریمه به استان‌ها و کشورهای مختلف یاد کرد و ادامه داد: در دهه کرامت باید خدمت ویژه‌ای را به مردم ارائه دهیم تا این دهه در ذهن‌ها ماندگار شود؛ دهه فجر به معنایی زاییده دهه کرامت است چراکه دهه فجر نتیجه ولایت‌مداری و دهه کرامت با ولایت مرتبط است.

وی اضافه کرد: حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها ارتباطی خاصی با قیام حضرت مهدی(عج) دارد؛ بر اساس روایتی بزرگ‌ترین سرور و فرج خاندان اهل‌بیت(ع) و دوستداران ایشان ظهور امام زمان(عج) است و این حرم شریف در این قیام جهانی نقش دارد.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcfmvdv.w6dtvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما