پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : 65668
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اعلام کرد

بررسی علمی و تخصصی انتخاب گونه‌های گیاهی سازگار با محیط شهر قم

قم نيوز : مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: انتخاب گونه‌های گیاهی سازگار با محیط شهر قم با بررسی علمی و تخصصی صورت می‌گیرد.
بررسی علمی و تخصصی انتخاب گونه‌های گیاهی سازگار با محیط شهر قم
بررسی علمی و تخصصی انتخاب گونه‌های گیاهی سازگار با محیط شهر قم
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان درخصوص نحوه انتخاب گونه‌ها، نهال‌ها و گل‌ها برای فضای سبز شهر قم اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های سازمان پارک‌ها و انعقاد قرارداد پژوهشی با مراکز علمی و دانشگاهی سایت‌هایی را به صورت مشترک راه اندازی کرده که در آن مطالعات اولیه گونه‌های گیاهی متناسب با اقلیم و شرایط شهر قم انجام می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه پس از انجام مطالعات اولیه کاشت گونه‌های مدنظر در سطح شهر به منظور برآورد اولیه انجام می‌شود، افزود: بخشی از این قراردادها در سال‌های قبل در بوستان علوی بوده و قراردادهایی در بوستان غدیر منعقد شد.
جوادیان با تاکید براینکه بخش دیگری از مباحث تحقیقاتی و پروژه‌های انتخاب گونه‌های مقاوم شهر قم سازمان پارک‌ها در مرکز تحقیقات و تولیدات در فضای گلخانه ای و نهالستان 5 هکتاری خود در بوستان غدیر انجام می‌دهد ادامه داد: در این مرکز گل‌ها و گیاهان مورد نظر پس از بررسی‌های اولیه کاشت می‌شود و با برآورد شاخص‌های علمی اولیه آن‌ها را در نقاط مختلف شهر بررسی می‌کنیم و  تحت نظر قرار می‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه گونه‌های گیاهی مدنظر پس از دوره‌های یکی دو ساله خریداری و به صورت رسمی در شهر کاشته می‌شود، به نحوه خرید این گیاهان اشاره کرد و گفت: در انتخاب گونه‌های گیاهی اقلیم نامساعد شهر، گرمای شدید و آب شور محدودیت‌های زیادی در انتخاب گل‌ها و گیاهان و نهالها ایجاد می‌کند از همین رو در پروژه خرید از ظرفیت کارشناسان خبره استفاده می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید براینکه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در تلاشیم که از گونه‌هایی که تولیدکننده داخلی تولید می‌کند خرید کنیم، ادامه داد: علاوه بر آن به سمت خرید از تولید کننده اولیه هستیم تا با کمترین قیمت بهترین گونه را خریداری کنیم و گیاهانی انتخاب می‌شود که در داخل قابل تولید باشند و تلاش برای تهیه این گیاهان از تولید کنندگان داخل شهر قم است.
جوادیان اظهار کرد: کارشناسان از تولیدکنندگان اولیه تحقیق می‌کنند و پس از انجام تشریفات قانونی خریدها روندکاشت در دو فصل بهار و اوایل پاییز انجام می‌شود.

انتهای پیام/ 139
https://qomnews.ir/vdcaaini.49nmi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما