پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 65686
منبع : ایسنا
رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی قم خبر داد:

ساماندهی 400 زن متکدی در قم طی سال گذشته

قم نيوز : رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی قم از پذیرش و ساماندهی بیش از 400 زن متکدی در سال گذشته خبر داد.
ساماندهی 400 زن متکدی در قم طی سال گذشته
ساماندهی 400 زن متکدی در قم طی سال گذشته
به گزارش قم نیوز  منصوره بابایی با بیان این خبر عنوان کرد: از میان افراد پذیرش شده در مرکز نگهداری زنان متکدی، 29 درصد بومی استان و62درصد غیر بومی و 9درصد نیز غیر ساکن استان قم بودند که به شهرستان محل سکونت خود ارجاع شدند.

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به اینکه نیمی از این تعداد دارای تابعیت غیر ایرانی بوده‌اند، ادامه داد: این افراد به دلیل فقر اقتصادی، نداشتن شغل و منبع درآمد و بیکاری به قم مهاجرت کرده و با تکدی‌گری امرار معاش می‌کردند.

وی افزود: مددجویان معتاد توسط شهرداری و با دستور مقام محترم قضایی به کمپ قمرود به منظور ترک اعتیاد منتقل و بعد از سم‌زدایی در صورت نداشتن خانواده مناسب، به منظور پیگیری و ساماندهی مجددا تحویل مرکز می‌شوند.

 بابایی با توجه به اهداف اختصاصي برنامه ساماندهی زنان متکدی، افزود: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و پاکسازی چهره شهر و تامین امنیت همشهریان و ساماندهی و توانمندسازی زنان متکدی و پیگیری حقوقی افرادی که به تکدی‌گری به عنوان یک شغل و منبع درآمد نگاه می کنند، از برنامه‌های ساماندهی است.

وی با اشاره به بیشترین علت تکدی‌گری در موارد ارجاعی به مرکز اظهار کرد: اعتیاد شخص متکدی یا اعتیاد سرپرست و تامین هزینه های مصرف مواد و اجبار همسر در تامین هزینه های زندگی یا اعتیاد والدین و در نتیجه نیاز به تامین مواد و هزینه های خورد و خوراک ومشکلات اقتصادی و فقر از عوامل منجر به تکدی‌گری است.

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی قم ادامه داد: پذیرش تکدی‌گری به عنوان یک شغل و منبع کسب درآمد و اجبار معلولین توسط خانواده به تکدی گری به منظور تامین هزینه های خود و زندگی نیز می تواند از دلایل دیگر برای تکدی‌گری باشد.

بابایی در پایان مشارکت و همکاری کلیه دستگاه های اجتماعی در ساماندهی زنان متکدی و فراهم شدن زمینه کسب درآمد معقول و مناسب را  با هدف کاهش آسیب‌های استان و زیباسازی چهره شهری را خواستار شد.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcaiini.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما