پنجشنبه ۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 65689
منبع : خبرگزاری فارس
دادستان عمومي و انقلاب قم خبر داد

حمايت قضايي مقتدرانه از فعالان عرصه اقتصاد و سرمايه‌گذاري

قم نيوز : دادستان عمومي و انقلاب قم گفت: از فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی که در سطح استان قم قصد سرمایه‌گذاری دارند و با سرمایه‌گذاری اشتغال را در سطح جامعه رونق می‌بخشند و عرصه اقتصاد و سرمایه‌گذاری را فعال می‌کنند حمایت قضایی جدی و مقتدرانه خواهیم داشت.
حمايت قضايي مقتدرانه از فعالان عرصه اقتصاد و سرمايه‌گذاري/سامانه‌بزهکاران با سابقه تدوین شد
حمايت قضايي مقتدرانه از فعالان عرصه اقتصاد و سرمايه‌گذاري/سامانه‌بزهکاران با سابقه تدوین شد
به گزارش قم نیوز مهدی کاهه ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: با سیاه‌نمایی، غلو، اغراق و ناصواب جلوه دادن برخی از پدیده‌ها نه تنها افکار عمومی جلب نمی‌شود بلکه افکار عمومی طرد می‌شود.

وی یادآور شد: قوه قضائیه می‌تواند دلگرمی ایجاد کند و وظایف زیادی برای قوه تعریف شده که یکی از وظایف آن قضاوت است. اگر این امر به طور منصفانه صورت گیرد می‌تواند ملجأ ستمدیدگان شود تا هر کس احساس روانی داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به قانون‌شکنان و هنجارشکنان و کسانی که رفتارهای ساختارشکنانه دارند گفت: علاوه بر مطالبه ارتقای امنیت موجود نسبت به هر کسی که بخواهد قانون‌گریزی و هنجارشکنی کند هشدار می‌دهیم که برخورد ما جدی، قاطع و مقتدرانه است.

وی خاطرنشان کرد: اجازه داده نمی‌شود کسی بخواهد این سرمایه و امنیت پایدار موجود که برای افراد جامعه فراهم شده را خدشه‌دار کند و با آن برخورد جدی صورت می‌گیرد.

* کاهش 40 درصدی جرایم خشن

کاهه با بیان اینکه جرایم خشن تا 40 درصد کاهش داشته است عنوان کرد: جرایم خشن با تدابیر پیشگیرانه و برخوردهای قاطع و به هنگام تشکیلات قضایی تؤام با زحمات دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، هوشمندی و هوشیاری مردم فهیم، متدین و انقلابی استان قم در سال 96 و امسال نسبت به سال گذشته به نحو چشمگیری کاهش داشته که دستاورد ارزشمندی بود.

وی احیای حقوق عامه را از وظایف دستگاه قضایی ذکر کرد و افزود: هرگاه در سطح جامعه احساس شود که حقوق عامه مردم رعایت نمی‌شود به عنوان مدعی العموم حقوقی که به نفع مردم است مطالبه می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب قم یادآور شد: کسی که بخواهد حقوق عامه را نادیده بگیرد حتی پیش از تضییع حقوق از شخص مطالبه و احیا می‌شود که مصادیق آن در سطح جامعه برخی اوقات اعلام می‌شود.

وی با اشاره به طرح‌های در دستور کار گفت:‌ از جمله طرح‌ها می‌توان به جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار از سطح شهر، نظارت بر جایگاه سوخت‌گیری، تهدیدات نسبت به بهداشت عمومی، نظارت بر سطح معابر خیابانی، نظارت برنانوایان و کارخانه‌های آرد، نظارت بر کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و مقابله با آلودگی هوا اشاره کرد.

* ورود جدی به پرونده های تعاونی مسکن

کاهه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اقتصادی گفت: در زمینه تعاونی های مسکن‌ ورود جدی داشته و در کنار این امر از فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی که در سطح استان قم قصد سرمایه‌گذاری دارند و با سرمایه‌گذاری اشتغال را در سطح جامعه رونق می‌بخشند و عرصه اقتصاد و سرمایه‌گذاری را فعال می‌کنند حمایت قضایی جدی و مقتدارانه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: مجتمع تخصصی فضای مجازی و جرایم رانندگی اقدام جدیدی در سطح کشور بود که علاوه بر رسیدگی تخصصی روند رسیدگی را سرعت بخشیده و قضات مجرب و متخصص در این حوزه استقرار پیدا کردند.

دادستان عمومی و انقلاب قم عنوان کرد: مجتمع منطقه‌ای در منطقه نیروگاه ایجاد شد که گام عالی بود که علاوه بر آثار پیشگیرانه و بازدارندگی خود در منطقه اقدام اقتصاد مقاومتی نیز تلقی می‌شود.

*استقرار دفتر نظارت بر زندان

وی با اشاره به استقرار دفتر نظارت بر زندان در داخل زندان گفت: دو نفر از قضات در این بخش مستقر شدند. علاوه بر رسیدگی به زندانیان و تقاضاهای آنها، بر زندان، موقعیت فیزیکی و شرایط زندان و رفتار زندان‌بانان نظارت دارند.

کاهه خاطرنشان کرد: سامانه‌ بزهکاران با سابقه  تعریف و پیش‌بینی شده تا برای کنترل و نظارت به دادسرا معرفی شوند. این امر علاوه بر اینکه جامعه اطلاعاتی را گسترش می‌دهد اطلاعاتی از رفتار مجرمان را به همراه دارد و آنها احساس می‌کنند در رصد و کنترل هستند.

وی با بیان اینکه برخی از پدیده‌ها بر اساس موقعیت جغرافیایی، استراتژیکی و اقتصادی شهر نمود و بروز دارد گفت:‌ ارز در استان‌های مرزی یا استان‌هایی که گمرکات جدی دارند و در زمینه صادرات و واردات فعال هستند استناد پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdn909.yt0kj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما