چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : 6624
موسی پور تاکید کرد:

توسعه و تقویت ایستگاه های هواشناسی

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم بر لزوم توسعه و تقویت ایستگاه های هواشناسی در استان قم به عنوان یكی از نقاط حادثه خیز و قطب كشاورزی كشور تاكید كرد.
توسعه و تقویت ایستگاه های هواشناسی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در دیدار رییس سازمان هواشناسی كشور طی سخنانی، تشكیلات هواشناسی را یكی از سازمان های مهم و دارای وظایف و ماموریت های اساسی برشمرد و اظهار داشت: همسو با پیشرفت های جوامع، كاربرد اطلاعات و دانش هواشناسی در بخش های گوناگون اقتصادی و صنعتی از جمله كشاورزی اهمیت روز افزونی یافته است.

وی به نقش كلیدی این سازمان در مدیریت بحران ها و بلایا اشاره و تصریح كرد: امروزه پیش بینی های دقیق جوی، نقش بسزایی در پیشگیری از حوادث و بلایا و كاهش اثرات آن ها دارد.

استاندار قم اهمیت خدمات هواشناسی در سایر بخش ها از جمله كشاورزی، حمل و نقل جاده ای، هوایی و دریایی را یاد آور شد و افزود: نقش هواشناسی در این بخش ها یك نقش مهم و ویژه بوده و بسیاری از فعالیت های حوزه های یاد شده بر مبنای اطلاعات و گزارشات هواشناسی انجام می شود.

موسی پور بر لزوم استفاده از دانش روز و بكارگیری تكنیك ها و تجهیزات پیشرفته در این سازمان تاكید كرد و افزود: به روز رسانی فعالیت ها و مجهز شدن به تجهیزات و ابزارهای مدرن، سطح خدمات علمی و تخصصی این سازمان را ارتقاء خواهد داد.

وی به موقعیت ویژه استان قم در بحث های اقلیمی اشاره و خاطرنشان كرد: توسعه و تقویت ایستگاه های هواشناسی و ایجاد ایستگاه هواشناسی برای فرودگاه در حال احداث قم ضروری است.

استاندار قم همچنین احداث مركز تحقیقات هواشناسی را از جمله نیازهای اساسی این حوزه دانست و بر لزوم توجه جدی مسوولان ستادی برای انجام این مهم تاكید كرد.

در ابتدای این دیدار صناعی معاون وزیر راه و شهر سازی و رییس سازمان هواشناسی كشور گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این سازمان ارائه كرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.8emfuqemxsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما