دوشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب : 4851
استاندار قم عنوان کرد:

نقش صدا و سیما در فراهم کردن زمینه مشارکت گسترده مردم در انتخابات

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: رسانه ملی باید با استفاده از طرح‌ها و ایده‌های اثر بخش، خلاق و نو و پرهیز از کارهای کلیشه‌ای زمینه حضور فعال و پر شور و نشاط مردم، احزاب و گروه‌های مختلف در انتخابات را فراهم کند.
نقش صدا و سیما در فراهم کردن زمینه مشارکت گسترده مردم در انتخابات
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام  محمدحسین موسی‌پور در جمع مدیران و کارکنان صداوسیمای مرکز قم با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی باشکوه و بی‌نظیر یوم الله ۲۲ بهمن، از تلاش رسانه ملی و صدا و سیمای مرکز قم در خلق و انعکاس گسترده این حماسه عظیم و به‌یاد ماندنی قدردانی کرد.

وی به اهمیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: مشارکت گسترده و پر شور اقشار مختلف مردم در این انتخابات مهم‌ترین مسئله است که ضمن تقویت پایه‌های مردمی نظام، توطئه‌های دشمن را خنثی و هیبت و اقتدار و شکوه و عظمت نظام را به نمایش خواهد گذاشت.

استاندار قم نقش صدا و سیما را در فراهم کردن زمینه‌های حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات ۱۲ اسفند را مهم و تعیین کننده دانست و افزود: رسانه ملی باید با استفاده از طرح‌ها و ایده‌های اثر بخش، خلاق و نو و پرهیز از کارهای کلیشه‌ای زمینه حضور فعال و پر شور و نشاط مردم، احزاب و گروه‌های مختلف در انتخابات را فراهم کند.

موسی‌پور با تاکید بر ضرروت توجه به عوامل مشارکت‌زا در فعالیت‌های تبلیغی رسانه ملی و شبکه‌های استانی در بحث انتخابات، تبیین اهمیت و جایگاه مجلس، وظایف نماینده و شرایط و ملاک‌های انتخاب اصلح را از جمله نکات تاثیرگذار بر افزایش مشارکت عمومی برشمرد و گفت: اگر این نکات به خوبی از طریق صدا و سیما و رسانه‌های ارتباط جمعی تبیین شوند به طور طبیعی حس مشارکت پذیری در جامعه تقویت خواهد شد.

وی به اهمیت حضور مردم قم در انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود: جایگاه ویژه قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و درخشش این خطه در صحنه‌های مختلف حمایت و پشتیبانی از نظام، می‌طلبد که مشارکت مردم در انتخابات مجلس نهم نیز در کشور نمونه باشد و این مسئله اهمیت رسالت رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان را مضاعف کرده است.

استاندار قم با اشاره به استراتژی دشمنان در تضعیف ارزش‌ها و باورهای دینی جامعه، رسالت رسانه ملی در مقابله با این استراتژی دشمن را رسالتی خطیر عنوان و خاطرنشان کرد: تقویت باورهای اعتقادی و دینی مردم باید جوهره تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های صدا و سیما بوده و با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی، مرکز قم می‌تواند تامین کننده این نیازها و انتظارات باشد.

موسی‌پور همچنین با اشاره به اهمیت و نقش مثبت الگو سازی در فرهنگ اسلامی، بر ضرورت توجه به این مهم در برنامه‌های مختلف رسانه ملی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هیچ ملتی بدون کار و تلاش به جایی نخواهد رسید، به لزوم تقویت فرهنگ کار و تلاش در جامعه اشاره و تصریح کرد: اهمیت کار و تلاش و تکاپو و نیز ضرورت برخورداری از روحیه مشارکت جمعی و فردی به عنوان پیش نیاز عمران و آبادانی کشور و یک فرهنگ مقدس باید با استفاده از شیوه‌های هنرمندانه و جذاب در قالب برنامه‌های مختلف رسانه ملی ترویج و تبلیغ شود.

استاندار قم با اشاره به ضرورت شناسایی موضوعات مهم در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، تقویت روحیه قناعت، ساده زیستی، صرفه جویی، آموزش مسائل شهروندی، تقویت و آموزش نظم و انضباط اجتماعی و ضرورت احترام به قوانین و مقررات، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را از جمله موضوعات اساسی و ضروری دانست و گفت: صدا و سیما باید با یک برنامه ریزی هدفمند و حساب شده، پرداختن به این موضوعات را در اولویت کاری خود قرار دهد.

موسی‌پور وصل جریان نخبگی به رسانه ملی را از دیگر موضوعات ضروری عنوان کرد و افزود: در این راستا نخبگان در بخش‌های مختلف علمی و اجرایی باید شناسایی و زمینه تشکیل اتاق فکری خلاق و تأثیرگذار فراهم شود.

وی اصلاح رویکردهای فعلی حاکم بر ورزش در صدا و سیما را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در مقوله مهم ورزش مسائل مهمی چون تقویت ورزش همگانی، اخلاق و ارزش‌ها در ورزش، نگاه متوازن به ورزش، پرهیز از مطرح کردن رشته‌ها و چهره‌های ورزشی خاص مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم با تاکید بر ضرورت توجه به شرایط خاص فرهنگی اجتماعی قم در تولید و پخش برنامه‌ها گفت: این مهم باید در تولید و پخش فیلم‌ها، سریال‌ها و دیگر مضامین انتخابی برای شبکه استانی قم رعایت شود.

موسی‌پور به اهمیت برنامه سازی در صدا و سیما برای قشر کودک و نوجوان اشاره و تصریح کرد: با توجه به حساسیت این حوزه، باید با برنامه ریزی دقیق و سنجیده بیشترین بها و سرمایه گذاری به این بخش داده شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه صدا و سیمای مرکز قم، لزوم توجه به آموزش، ارتقاء و به روز رسانی اطلاعات و آگاهی‌های عمومی و دانش حرفه‌ای دست‌اندرکاران این مرکز را خواستار شد.

استاندار قم همچنین با تاکید بر ضرورت توسعه کمی و کیفی مرکز قم گفت: در سال‌های اخیر تحولات خوبی را در عملکرد صدا و سیمای قم شاهد بودیم اما با توجه به جایگاه و اهمیت قم، انتظارات از مرکز بالا بوده و جا برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های آن به ویژه در بخش اخبار و تولیدات فاخر فرهنگی مذهبی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور به ضرورت انعکاس ملی فعالیت‌های استانی اشاره کرد و بیان داشت: سهم قم از آنتن ملی باید بیشتر از این‌ها باشد و امیدواریم فعالیت‌های صورت گرفته از جمله افتتاح بخش جدید خبر حوزه زمینه این افزایش را فراهم کند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.iexfuqeovsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما