شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : 67680
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور:

چوب حراج زدن به ذخایر طلای کشور حسن مدیریت نیست/ اشراف گرایان مشکلات مردم را نمی‌فهمند

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: حسن مدیریت این نیست که به ذخایر طلای کشور چوب حراج بزنیم و به افرادی که خودروی لوکس وارد می‌کنند، ارز دولتی بدهیم.
چوب حراج زدن به ذخایر طلای کشور حسن مدیریت نیست/ اشراف گرایان مشکلات مردم را نمی‌فهمند
چوب حراج زدن به ذخایر طلای کشور حسن مدیریت نیست/ اشراف گرایان مشکلات مردم را نمی‌فهمند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم با اشاره به مشکل کشور اظهار کرد: مشکل در کشور، مشکل مدیریتی است، در گذشته هم تحریم‌ها وجود داشت، اما مدیران در آن زمان از تحریم‌ها نمی‌ترسیدند، اما اکنون قبل از اجرای تحریم‌ها به دلیل عدم مدیریت، در کشور مشکل به وجود آمد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از چند سال پیش موضوع جنگ اقتصادی را مطرح کردند و ایشان در این چند سال اخیر، نامگذاری سال را در خصوص مسائل اقتصادی انجام دادند، اما با این وجود تدوین بودجه در کشور براساس اقتصاد مقاومتی صورت نگرفت و وابستگی بودجه کشورمان به نفت کاهش نیافت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال 74 به رئیس جمهور وقت فرمودند که برنامه رفع وابستگی کشور به نفت را ارائه بدهید، اما از آن زمان کاری در این زمینه صورت نگرفت، در حالی که در این دو دهه امکان قطع وابستگی بودجه کشور به نفت وجود داشت.

ذوالنور اداره اجرایی کشور را بر عهده رئیس جمهور دانست و تصریح کرد: رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای متعهد شدند که به ولایت فقیه التزام عملی داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر مقام معظم رهبری در خصوص مسائل اجرایی ورود کنند، برخی از افراد در جامعه اعتراض می‌کنند که کشور دولت دارد و قدرت‌های فراقانونی در کار دولت دخالت می‌کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل این است اختیارات را به کسانی می‌دهیم که در مسیر انقلاب اسلامی و ولایت فقیه حرکت نمی‌کنند، کسانی عاقبت به خیر می‌شوند که ولایت محور باشند و اجتهاد در برابر نص نکنند، شهید رجایی یک فرد ولایت محور بود که دست ولی فقیه را می‌بوسید.

ذوالنور با اشاره به عاقبت دوری از آرمان های انقلاب اظهار کرد: زمانی که رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور وقت می‌گوید که تغییر وزیر اطلاعات به مصلحت نیست و آن رئیس جمهور قهر می‌کند، معلوم است که چنین فردی عاقبت به خیر نمی‌شود، اکنون هم به دنبال اختلاف در کشور هستند.

وی ادامه داد: کسی که الفبای مدیریت و اقتصاد را بفهمد، می‌داند زمانی که تمرکز ترامپ بر بستن راه ورود ارز به کشور است، نباید خروجی ارز را باز کرد، این اقدام دولت در خوشبینانه ترین حالت، سوء مدیریت بود، یک باند اخیرا کشف شد که 3.5 میلیون سکه بهار آزادی را از کشور خارج کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: حسن مدیریت این نیست که به ذخایر طلای کشور چوب حراج بزنیم و به افرادی که خودروی لوکس وارد می‌کنند، ارز دولتی بدهیم، اما در مقابل ارزش پول کشورمان کاهش یابد و قدرت خرید مردم ایران کم شود.

ذوالنور با اشاره به مشکلات کشور اظهار کرد: از چند ماه پیش درخواست سوال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی را مطرح کردم، اما فضاسازی سنگینی بر علیه این سوال صورت گرفت، در حالی که مشکلاتی همچون بیکاری، افزایش قیمت ارز و رکود مشکلات اساسی کشور است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور می‌گوید که از سوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کند، این در حالی است که مدیران دولتی در این چند ماه اخیر بسیج شدند تا نمایندگان مجلس را از این سوال منصرف کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز مردم، مشکل دارند و کسانی که در اشرافیت زندگی می‌کنند، نمی‌توانند این مشکلات را بفهمند، در حالی که مشکل لاینحلی در کشور نداریم، اوضاع بدتر از سال 60 نیست که گروهک‌ها علیه نظام اسلامی اعلام جنگ مسلحانه کردند و بسیاری از مدیران ارشد کشور ترور شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها نسخه درمان برون رفت از مشکلات موجود بازگشت به روحیه و تفکر بسیجی و انقلابی و مدیریت جهادی و ولایتمداری و تبعیت از اصول انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgz393.ak9u74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما