چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 67933
منبع : خبرگزاری فارس
در جلسه کارگروه اشتغال استان قم مطرح شد

1696 میلیارد تومان سرمایه گذاری در قم/ راکد بودن 300 واحد تولیدی

قم نيوز : از ابتدای امسال تاکنون هزار و 696 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته و بر اسا آمارهای موجود 4 هزار و 300 فرصت شغلی به وجود آمده است.
1696 میلیارد تومان سرمایه گذاری در قم/ راکد بودن 300 واحد تولیدی
1696 میلیارد تومان سرمایه گذاری در قم/ راکد بودن 300 واحد تولیدی
به گزارش قم نیوز جلسه کارگروه اشتغال استان قم ظهر امروز با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

سید مهدی صادقی استاندار قم در ابتدای این جلسه با اشاره به رویکرد اشتغال در استان قم اظهار کرد: به دنبال رسیدن به نرخ بیکاری تک رقمی در سال جاری در استان هستیم و برای اجرای سند اشتغال و توسعه در استان قم تلاش خواهیم کرد، از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار فرصت شغلی جدید در استان به وجود آمد.

 

برنامه ریزی برای تک رقمی شدن نرخ بیکاری در قم

مهرداد غضنفری در ادامه این جلسه گفت: اشتغال پایدار در سایه تولید به وجود می‌آید و تولید نیازمند سرمایه گذاری است، به همین دلیل سند اشتغال و توسعه در استان قم تدوین شد تا در پایان سال جاری نرخ بیکاری در استان تک رقمی شود.

وی ادامه داد: در سند اشتغال و توسعه استان قم نقش دستگاه‌های دولتی، سیستم بانکی و بخش خصوصی برای تحقق این سند مشخص شده است، بسته‌های حمایتی خوبی همچون اشتغال پایدار روستایی و عشایری، رونق تولید و مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال در استان قم وجود دارد و نرخ سود بانکی تسهیلات در این بسته‌ها متفاوت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: در حوزه اشتغال روستایی در استان گام بلندی برداشته شد و تاکنون 67 میلیارد تومان عقد قرارداد در قالب طرح اشتغال روستایی در قم صورت گرفت. رتبه استان در اجرای این طرح در کشور تک رقمی است، با وجود این که جمعیت روستایی قم نسبت به نقاط دیگر کشور کم است.

غضنفری خاطرنشان کرد: اکنون مشکلی برای تامین سرمایه موردنیاز برای اجرای سند اشتغال و توسعه در استان قم وجود ندارد، کمیته ای در استان تشکیل دادیم تا از تعطیلی واحدهای تولیدی در قم جلوگیری کنیم.

 

پرداخت 21 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی

مصطفی کاویانی در ادامه این جلسه با اشاره به اجرای طرح اشتغال روستایی در استان قم اظهار کرد: 255 میلیارد تومان طرح برای اشتغال روستایی در استان به سیستم بانکی معرفی کردیم که تاکنون 21 میلیارد تومان تسهیلات این طرح در قم پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم ادامه داد: در طرح مشاغل خانگی 77 میلیارد ریال تسهیلات به 562 طرح در استان پرداخت شد. در مشاغل خانگی با تسهیلات 10 تا 20 میلیون تومان اشتغال به وجود می‌آید و میزان این تسهیلات در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

 

1696 میلیارد تومان سرمایه گذاری

فرشاد خوشنویسان در بخش دیگری از جلسه با اشاره به جزئیات سند اشتغال و توسعه استان قم اظهار کرد: در این سند برای ایجاد 14 هزار فرصت شغلی سرمایه گذاری چهار هزار و 200 میلیارد تومانی پیش بینی شد، امسال تاکنون هزار و 696 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان قم صورت گرفت که چهار هزار و 300 فرصت شغلی به وجود آمد و سند 29 درصد تاکنون تحقق داشت.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ادامه داد: برای اجرای سند اشتغال و توسعه استان قم از منابع دولتی، بخش خصوصی و سیستم بانکی استفاده می‌شود و اشتغال ایجاد شده در قالب این سند حداقل برای یک سال پایدار است.

 

وجود 35 هکتار گلخانه در قم

محمدرضا طلایی در ادامه این جلسه با اشاره به اولویت‌های بخش کشاورزی استان قم اظهار کرد: اولویت این بخش، توسعه گلخانه‌ها، کشت گیاهان دارویی و ایجاد صنایع تبدیلی است. اکنون 35 هکتار گلخانه در استان قم داریم و 21 هکتار در دست احداث است، به دنبال تولید محصولات گلخانه ای مختلف در استان قم از جمله خیار و گوجه هستیم و اکنون صادرات این محصولات از استان به روسیه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: 39 طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی در حاشیه روستاهای قم را با 10 میلیارد تومان به سیستم بانکی معرفی کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: مرغداران استان نتوانستند از طرح اشتغال روستایی استفاده کنند، تراکم مرغداری‌های قم 15 برابر کشور بود و اکنون تراکم این مرغداری‌ها به صورت مقطعی صورت می‌گیرد تا دیگر شاهد شیوع آنفولانزای طیور در مرغداری‌های قم نباشیم.

 

راکد بودن 300 واحد تولیدی

محمود سیجانی در بخش پایانی جلسه با اشاره به وضعیت واحدهای صنعتی استان قم اظهار کرد: دو هزار و 300 واحد صنعتی در استان داریم که نیمی از این واحدها در شهرک‌های صنعتی هستند و اکنون حدود 300 واحد صنعتی استان قم راکد هستند.

وی ادامه داد: در راستای حفظ واحدهای تولیدی استان قم، از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان استفاده شده است و جلسات این ستاد به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 جلسه اصلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شد و این جلسات 163 مصوبه داشت

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxwn-.23nqxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما