چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 68
در ماه مبارک رمضان صورت گرفت؛

کمک 3 میلیارد و 800 میلیونی مردم قم به محرومین

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی قم از کمک 3 میلیارد و 800 میلیون ریالی مردم قم در ماه مبارک رمضان برای اطعام و افطاری مددجویان در قالب کمک های نقدی و جنسی وافطاری خبر داد.
کمک 3 میلیارد و 800 میلیونی مردم قم به محرومین
به گزارش قم نیوز، عبدالله جلالی در نشست مطبوعاتی که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شد؛ گفت: در ماه رمضان ۱۳ هزار سبد غذایی تهیه شد و در اختیار ۱۳ هزار خانواده قرار گرفت که بخشی در قابل غذای گرم بود.

وی افزود: به طول کلی در هر شب از این ماه مبارک بیش از ۶ هزار نفر توسط کمیته امداد اطعام شدند.

جلالی ادامه داد: بیش از ۱۸۰ هزار نفر در طول ماه مبارک رمضان از محل مشارکتهای مردمی که ۱۰۰ درصد کمک مردمی بوده اطعام شدند.

هیچ یتیم بدون حامی نداریم

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی قم با اشاره به اینکه حامی یابی برای ایتام یکی از برنامه های کمیته امداد در طول ماه مبارک رمضان بود، اظهار داشت: در این رابطه بویژه در سالروز شهادت مولای متقیان علی (ع) هزار و ۷۲۵ حامی از دوهزار و صد یتیم زیر ۱۸ سال حمایت کردند.

وی افزود: به طور کلی کمک های نقدی که برای ایتام حامیان در طول ماه مبارک رمضان پرداخت شد، به ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال رسید.

وی اظهار کرد: امسال کمک های مردمی نسبت به ماه رمضان گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

در اطلاع رسانی به خوبی عمل نکردیم

جلالی اذعان داشت: جمع آوری کمک به مردم قحطی زده سومالی توسط کمیته امداد امام خمینی در ماه مبارک رمضان استارت خورد که اگرچه کار بزرگی بود، اما اعتقاد دارم در اطلاع رسانی به خوبی عمل نکردیم.

وی تصریح کرد: با این حال مردم قم برای کمک به آنان جمعا ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به صندوق های کمیته امداد امام خمینی واریز کردند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی قم در رابطه با کمک های مردمی به مردم فلسطبن در روز قدس عنوان کرد: در راستای حمایت های معنوی مردم و راهپیمایی که در روز قدس انجام شد، ۱۹۴ میلیون ریال برای حمایت از مردم فلسطین جمع آوری شد.

وی همچنین در خصوص جمع آوری زکات فطره بیان داشت: مردم قم ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب زکات فطره برای کمک به محرومین به صندوق های پیش بینی شده در اطراف حرم و محل های برپایی نماز عید فطر پرداخت نمودند.

جلالی گفت: از مجموع کمک های مردمی قم که در قالب اطعام و افطاری و کمک به ایتام و مردم فلسطین و قحطی زدگان سومالی و زکات فطره و صدقات و سایر کمک های نقدی و جنسی که در ماه مبارک رمضان تقدیم کمیته امداد امام خمینی شد، ۱۵ میلیارد ریال جمع آوری شد.

وی افزود: مردم قم به ازای هر روز ماه رمضان ۵۰۰ میلیون ریال جهت کمک به محرومین به کمیته امداد کمک کردند.

انتهای پیام/م
https://qomnews.ir/vdcjz.emuuqeoffs.html
نام شما
آدرس ايميل شما