پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : 6818
صبح امروز صورت گرفت؛

همایش همكاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش

قم نيوز : قم نیوز: ششمین همایش سالانه همكاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با عنوان "چشم انداز همكاری ها در آیینه سند تحول بنیادین" روز پنجشنبه درقم برگزار شد.
همایش همكاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش
به گزارش قم نیوز، دراین همایش آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه و معاونان وی و جمعی از معاونان وزیر آموزش و پرورش از جمله ابراهیم سحر خیز، معاون آموزش متوسطه، و بهرام محمدیان، رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی حضور داشتند.

دبیر ستاد همكاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در این همایش گفت: اگر به دنبال راهی میانبر برای تحقق سند تحول باشیم باید به سراغ حوزه های علمیه برویم و در این زمینه حوزه های علمیه باید مدیریت و نظارت كار را برعهده داشته باشند.

حجت الاسلام مجتبی ملكی با اشاره به سابقه همكاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش ادامه داد: این دو نهاد سوابق همكاری خوبی دارند كه حضور شخصیت های همچون شهیدان مفتح، بهشتی، باهنر و مطهری گواه آن است.

وی نقطه عطف آغاز دور جدید همكاری این دو نهاد را سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۹ به قم ذكر كرد و افزود: حضور جدی حوزه های علمیه در آموزش و پرورش یكی از مطالبات معظم له بود كه در حال تحقق است.

ملكی اعزام هزاران مبلغ به واحد های آموزشی در سال گذشته، برگزاری همایش های منطقه ای ستاد همكاری حوزه و آموزش و پرورش با حضور ائمه جمعه استان ها، ارایه مشاور مذهبی در مدارس و مشاركت در تامین مدرس را به عنوان بخشی از فعالیت های ستاد همكاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه ذكر كرد.

وی با اشاره به توافقنامه همكاری های حوزه های علمیه و آموزش وپرورش آن را حاصل فعالیت دو كارگروه به نمایندگی از حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دانست.

ملكی گفت: دراین توافقنامه ضمن تبیین ظرفیت های حوزه علمیه برای بكارگیری درآموزش وپرورش، ستاد همكاری ها به عنوان ستادی چابك و كارآمد معرفی شده است كه در اتاق فكر آن، شورایی متشكل از شش معاون مدیر و شش معاون وزیر حضور دارند.

سخنرانی ابراهیم سحر خیز معاون وزیر آموزش و پرورش، پایان بخش این همایش بود.

ششمین همایش سالانه همكاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با عنوان "چشم انداز همكاری ها در آیینه سند تحول بنیادین" با هدف معرفی ظرفیت ها و توانمندی های حوزه علمیه در همكاری با آموزش و پرورش به مدت یك روز در قم برگزار شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdce.z8pbjh8vv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما