قم نيوز : قم نیوز: حجت‌الاسلام مجتبی ملکی از سوی اعضای ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به عنوان دبیر این ستاد انتخاب شد.
دبیر ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه انتخاب شد
به گزارش قم نیوز، جلسه اعضای ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در سالن جلسات دارالشفاء حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این جلسه که معاونان پژوهشی، آموزشی و تبلیغ حوزه‌های علمیه سراسر کشور، مدیر حوزه علمیه استان قم، معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران و همچنین رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی و معاونان پرورشی، آموزش متوسطه، آموزش ابتدایی و رییس مرکز آموزش نیروی انسانی و سازمان مشارکت‌های وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، پس از رای گیری حجت‌الاسلام مجتبی ملکی به اتفاق آرا به عنوان دبیر ستاد همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه انتخاب شد.

پس از این انتخاب، حجت‌الاسلام ملکی به وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور معرفی تا از سوی آنها منصوب شود.

حجت‌الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه قم در این مراسم گفت:‌ امید است شاهد تعامل بیش از پیش حوزه علمیه و آموزش و پرورش باشیم.

وی گفت: شعار اصلی ما در ستاد این است که مسیر اصلی وحدت حوزه و دانشگاه از آموزش و پرورش می‌گذرد و اگر به این مسائل به خوبی پرداخته شود قطعا شاهد رشد و شکوفایی ستاد و همکاری‌های دوجانبه خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه‌های مد نظر برای ستاد گفت: تصویب تفاهم‌نامه در شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی حوزه علمیه و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی، برقراری رابطه تنگاتنگ با مدیریت‌ها و معاونت‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه به منظور تعامل هر چه بیشتر، تدوین اساسنامه و چارت ستاد، ساماندهی فضا و نیروی انسانی، پیگیری برنامه‌های در دست اجرا، شناسایی ظرفیت‌های جدید و... از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها خواهد بود.

حجت‌الاسلام ملکی افزود: امید است با حمایت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته بتوانیم فرمایش مقام معظم رهبری در سفر به قم را که فرمودند باید حوزه‌های علمیه در آموزش و پرورش حضوری جدی‌تر داشته باشد، را جامعه عمل بپوشانیم.

در ادامه این مراسم اعضای حاضر به ارائه نظرات خود پرداختند و از تلاش‌های حجت‌الاسلام ذوعلم دبیر قبلی ستاد قدردانی شد.

در پایان جلسه، پیرامون برگزاری همایش ششم که در ۲۸ اردیبهشت ماه ۹۱ با عنوان "چشم انداز همکاری‌ها در آیینه سند تحول بنیادین" برگزار می‌شود، بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.9b0urhb8aiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما