پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 69578
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله مکارم شیرازی: مطرح کردن مشکلات مردم در خصوص گرانی‌ها وظیفه علما است

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: مطرح کردن مشکلات مردم از جمله گرانی‌ها وظیفه علما است و باید مرتب این مسائل را به مدیران کشور بگوییم.
مطرح کردن مشکلات مردم در خصوص گرانی‌ها وظیفه علما است/سازمان تبلیغات از فضای مجازی غافل نشود
مطرح کردن مشکلات مردم در خصوص گرانی‌ها وظیفه علما است/سازمان تبلیغات از فضای مجازی غافل نشود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به افزایش گرایش به اسلام در دنیا اظهار کرد: دنیا در زمان کنونی فرصت زیادی برای پذیرش اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع) دارد چون از مادی گرایی خسته شده است، ولی تکفیری‌ها چهره اسلام را دگرگون کردند، حساب این افراد از اسلام جدا است.

وی ادامه داد: دین اسلام دین محبت است و از نظر اسلام، تکفیری‌ها منحرف هستند، دشمنان اسلام تلاش کردند که به این افراد پر و بال بدهند و به عنوان مثال نام داعش را با اسلام آوردند، در حالی که تروریست‌های داعشی یک سری آدمکش هستند که با اسلام بیگانگی دارند، اما دشمنان به دنبال خشن نشان دادن اسلام هستند.

این مرجع تقلید افزود: علمای اسلام از جمله علمای الازهر در برابر تکفیری‌ها ایستادند، کنگره ای چند سال پیش در شهر قم تشکیل شد و علما از 80 کشور در این کنگره شرکت کردند تا بگویند که تکفیری‌ها از ما نیستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به لزوم اعزام مبلغان به نقاط محروم اظهار کرد: نقاط محروم زیادی در کشور وجود دارد که پای مبلغان به این مناطق باز نشده است، به عنوان مثال مبلغان چندی پیش به روستای شیعه نشینی در غرب کشور رفته بودند که 25 سال مبلغی به این روستا اعزام نشده بود.

وی ادامه داد: باید اطلسی از وضعیت نقاط مختلف کشور تهیه شود تا بدانیم که چه مناطقی به لحاظ حضور روحانیون کمبود دارند، سازمان تبلیغات اسلامی باید در این خصوص برنامه داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: اکنون دو گروه در کشور در حال سم پاشی هستند که یک گروه نادان و یک گروه مغرض هستند، گروه نخست را باید آگاه کرد، اما گروه دوم با غرض مشغول به فعال هستند، به عنوان مثال اخیرا افراد مغرضی گفته بودند که باید مجالس عزاداری را تحریم کرد، اما این خیالات خام است

آیت‌الله مکارم شیرازی حوزه علمیه قم را دارای ظرفیت فراوانی دانست و تصریح کرد: باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را کرد و وضعیت به گونه ای باشد که همه فضلای حوزه تبلیغ را وظیفه خود بدانند.

وی ادامه داد: به اندازه ای که بر روی برنامه‌های فرهنگی تاکید می‌شود، باید شاهد تاکید بر برنامه‌های اخلاقی باشیم و مبلغان خود معلم اخلاق شوند، گاهی تاثیر اخلاق بیش از استدلال است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باید برنامه ریزی کامل داشته و بر روی رسانه‌ها حساس باشد. این سازمان نباید از فضای مجازی غافل شود و این فضا در برنامه‌های تبلیغی سازمان مورد توجه قرار بگیرد تا از آسیب‌ها جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: مطرح کردن مشکلات مردم از جمله گرانی‌ها وظیفه علما است و باید مرتب این مسائل را به مدیران کشور بگوییم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcevn8p.jh8ofi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما