دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : 69725
منبع : خبرگزاری فارس

مصوبات شصت و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم

قم نيوز : در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم پیشنهاد شد که نرخ خدمات به توریست‌ها در مراکز مرتبط با شهرداری به دلار اخذ شود که پس از رد این پیشنهاد، افزایش قیمت ارائه خدمات به توریست ها در مراکز خدماتی از جمله پارکینگ ها به تصویب رسید.
مصوبات شصت و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم
مصوبات شصت و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم
به گزارش قم نیوز شصت و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم پیش از ظهر امروز به ریاست عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم و با حضور دکترسقائیان نژاد شهردار قم برگزار و لوایح بررسی شد.
یکی از لوایح مطرح شده در خصوص اخذ مجوز پرداخت دیه به یک میوه فروش قمی بوده که توسط شعبه 115 دادگاه کیفری دو قم علیه یکی از پرسنل پیشگیری و رفع تخلفات شهری، صادر شده بود.
بر اساس این لایحه، پرسنل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با فردی که در حال میوه فروشی بوده است، درگیر شده و با وجود اینکه نیروی انتظامی نیز در صحنه حضور داشته اما در نهایت، دادگاه کیفری دو قم رای به نفع میوه فروش داده و نیروی شهرداری را متهم می کند.
در گزارش شعبه 115 دادگاه کیفری دو قم علیه پرسنل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم عنوان شده که وی از اسلحه و گاز اشک آور استفاده کرده است که این موضوع واکنش علیرضا احمدی عضو شورای اسلامی شهر قم را در بر داشت.
وی گفت: ماموران تخلفات شهری شهرداری آموزش دیده هستند و مجوز حمل گاز اشک آور را دارند و اسلحه هم در دست عوامل انتظامی بوده نه مامور شهرداری، که متاسفانه در گزارش دادگاه نیامده است.
محسن محرری دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: این نیروها آموزش دیده اند که درگیر نشوند اما در برخی از مواقع مجبور هستند که از خود دفاع کنند و باید به این جنبه کار هم اشاره کرد.
وی افزود: البته همه ضابطان قضایی باید پوشش بیمه ای باشند و باید دید که این افراد هم پوشش بیمه ای دارند یا نه و نباید به گونه ای عمل شود که ماموران رفع تخلفات شهری، احساس امنیت نداشته باشند.
مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و عضو شورای اسلامی شهر قم از زاویه ای دیگر به موضوع نگاه کرد و گفت: در گزارش دادگاه عنوان شده که رای غیابا صادر و در تجدید نظر هم کسی از واحد حقوقی شهرداری حضور نداشته است، حال باید دید که چرا اینگونه بوده و باید واحد حقوقی شهرداری موضوع را پیگیری می‌کرده است.
در پایان لایحه به رای گذاشته شد و مقرر شد که دیه این فرد که مبلغ 8 میلیون و 373 هزار و 750 تومان است از محل ماده 17 شهرداری قم، پرداخت شود.
دیگر لایحه ای که مطرح شد در خصوص افزایش نرخ ورودی پارکینگ ها بود که در مورد این لایحه به نوسانات نرخ ارز هم گریزی زده شد.
علیرضا احمدی عضو شورای اسلامی شهر قم نخستین کسی بود که پیشنهاد کرد از ماشین‌های خارجی که می خواهند از پارکینگ های شهرداری استفاده کنند، بر اساس قیمت دلار، هزینه دریافت شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: توریست هایی که به قم می آیند هزینه‌های زیادی به شهر وارد می کنند که باید هزینه واقعی آنها را از خودشان اخذ کرده و خدمات به آنها ارائه دهیم.
روح الله امراللهی رئیس کمسیون عمرانی و حمل‌ونقل و عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این خصوص گفت: پیشنهاد من این است که از اتوبوس های خارجی که وارد پارکینگ می شوند، دو دلار و از مینی بوس ها یک دلار دریافت کنیم.
عباس ذاکریان معاون شهردار قم که خود سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر قم را نیز دارد به شدت با این موضوع مخالفت کرد و پیشنهاد داد به جای مطرح کردن اسم دلار، بیاییم و در مورد افزایش نرخ پارکنیگ ها برای وسیله نقلیه خارجی صحبت کنیم.
این پیشنهاد مورد رضایت جلالی رئیس جلسه واقع شد و در نهایت طرح سه برابر شدن نرخ ارائه خدمات به وسایل نقلیه خارجی به رای گذاشته و تصویب شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciwyaq.t1a3r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما