دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۱
کد مطلب : 69744
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران :

دنیا منطق جمهوری اسلامی را پذیرفته است

قم نيوز : حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور گفت: ما توانستیم آمریکا را منزوی کنیم و کاری کنیم که دنیا به رئیس‌ جمهور آمریکا بخندد و حتی هم‌پیمانانش هم این کشور را تنها بگذارند.
دنیا منطق جمهوری اسلامی را پذیرفته است/ آمریکا منزوی شده است
دنیا منطق جمهوری اسلامی را پذیرفته است/ آمریکا منزوی شده است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور در نشست فرهنگی تربیتی موسسه آموزش عالی معصومیه(س)، با بیان اینکه طلاب، ‌سربازان امام زمان(عج) هستند، اظهار کرد: همیشه در حوزه‌های علمیه اصرار داریم که طلاب، استادان و کادر اجرایی این احساس را داشته باشند که متفاوت با یک نظام آموزشی رسمی هستند و تلاش می‌کنیم تا این احساس را به یکدیگر منتقل کنیم.

وی افزود: ما برای انسان شدن، سرمایه‌گذاری می‌کنیم و برای ورود به یک شبکه که مهارت کافی تربیت مردم را داشته باشد و قادر باشد تا مردم را به سوی خدا بکشاند، در حوزه‌های علمیه حضور داریم و اگر نتوانیم به این هدف نزدیک شویم، موفق نخواهیم بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه به طلابی نیاز دارد که به امام زمان(عج) خدمت کنند و ما معتقدیم حوزه‌های علمیه به طلبه‌ای‌ که تنها به دنبال مدرک است و به وظیفه خود عمل نمی‌کند، نیاز ندارد.

وی ادامه داد: شما به عنوان طلاب،‌ وظیفه فهم دین به مردم را دارید، اگر در فضای شغل و کار قرار گرفتید، فراموش نکنید که شغل و کار مسئله اول نیست؛ ما در حوزه‌های علمیه حضور داریم تا اثرگذار باشیم و ممکن است گاهی اوقات تأثیرگذاری ما همراه با اشتغال رسمی باشد، بنابراین باید همواره خود را ارزیابی کنیم که میزان تأثیرگذاری ما در میان آشنایان و جامعه بیشتر شده یا خیر و اگر اثرگذاری بیشتر شده، شکرگزار باشیم و در غیر این صورت باید نگران باشیم و چاره‌ای برای تأثیرگذاری بیشتر بیندیشیم.

استاد حوزه‌ علمیه گفت: شما در مدرسه‌ای حضور دارید که از افتخارات حوزه‌های علمیه خواهران است و من به دفتر تبلیغات اسلامی تبریک می‌گویم که بخش خوبی از سرمایه‌گذاری و مجاهدت‌ها را معطوف به مباحث ارزشمند آموزشی، پژوهشی و تربیتی کرده، حقیقتاً این مدرسه با تنوع رشته‌ها و سطوح تحصیلی، سند افتخاری برای دفتر تبلیغات اسلامی و فرصتی برای طلاب است.

وی تدریس در موسسه آموزش عالی معصومیه را از افتخارات خود دانست و عنوان کرد: حوزه علمیه خواهران اهداف بسیار روشنی دارد و مسیر تکامل و رشد خود را به صورت کامل ترسیم کرده‌ایم و به سمت این هدف حرکت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین  بهجت‌پور تصریح کرد: حوزه‌های علمیه خواهران نسبت به حوزه‌های علمیه برادران که قریب به ۱۱ قرن فعالیت داشته، جوان است و تنها ۲۲ سال است که به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده، اما خوشبختانه جایگاه خود را پیدا کرده‌ و در حال حاضر قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور وجود دارد.

وی ابراز کرد: استفاده از ظرفیت‌های بانوان در زمینه‌های مختلف از جمله تربیت دینی خانواده‌ها و جامعه از جمله برکات انقلاب اسلامی است و ما باید شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور به بیان آیاتی از قرآن کریم در خصوص جایگاه زنان در جامعه پرداخت و اظهار کرد: در بسیاری از قرآن کریم، خداوند متعال زنان و مردان در کنار یکدیگر قرار داده است و این همین مسئله نشان‌دهنده جایگاه زنان در دین مبین اسلام است.

وی با بیان اینکه هدایت جامعه از وظایف اصلی طلاب حوزه‌های علمیه خواهران است افزود: در حال حاضر وقت آن رسیده که نقش ویژه حوزه‌های علمیه خواهران در جامعه را پیدا کنیم و این نقش‌ها را در جامعه عملی کنیم لذا مجموعه حوزه‌های علمیه خواهران و طلاب باید به این سمت حرکت کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: امروز دشمن برای اینکه ایران اسلامی و این پایگاه مقاومت اسلامی را شکست دهد بر روی زنان و جوانان متمرکز شده، چراکه اگر زنان نگاه متعالی نداشته و آماده ایثار و فداکاری نباشند، انقلاب اسلامی رو به افول و خاموشی خواهد رفت.

وی ادامه داد: نقشی که امروز حوزه‌های علمیه خواهران دارد باید دیده و شناخته شود و خلأهای موجود را باید با همکاری یکدیگر برطرف کنیم، تا اسلام و انقلاب آسیب نبیند؛ انقلاب اسلامی فرصت و ظرفیت بسیار عظیم و بزرگی است که حتی برخی انبیا نیز نتوانستند به آن دست پیدا کنند لذا باید قدر این فرصت و نعمت بزرگ را بدانیم.

استاد حوزه‌ علمیه عنوان کرد: ما توانستیم آمریکا را منزوی کنیم و کاری کنیم که دنیا به رئیس‌جمهور آمریکا بخندد و حتی هم‌پیمانانش هم این کشور را تنها بگذارند؛ چراکه منطق ما، منطق اسلامی و حاکم است، منطق جمهوری اسلامی را دنیا پذیرفته و اعتقاد داریم که همه ما در قبال دنیا مسئولیت داریم و ظلم و زورگویی را تحمل نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: دشمن از تحریم نظامی درس نگرفت چراکه در زمانی که کشور از نظر نظامی تحریم بود، توانست این تهدید را به فرصت تبدیل کند و انقلاب اسلامی از لحاظ نظامی بسیار قدرتمند شد و بدون تردید، تحریم‌های اقتصادی نیز به یک فرصت بزرگ تبدیل خواهد شد و دشمنان یک‌بار دیگر شکست خواهند خورد.

مفسر قرآن کریم تصریح کرد: بدون تردید در کشور ضعف‌هایی وجود دارد و کسی این ضعف‌ها را انکار نمی‌کند، اما باید تلاش کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم و در برابر فشار‌های دشمنان مقاومت کنیم و بدون تردید مردم ایران ادامه دهنده راه شهدا هستند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjxaem.uqehxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما