شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب : 70099
منبع : خبرگزاری فارس
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) خبر داد

توزیع 160 هزار پرس غذا در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام اربعین

قم نيوز : معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: مهمانسرایی در موکب این آستان به نام حضرت معصومه(س) برپا خواهد شد و 160 هزار نفر از خدمات این مهمانسرا در ایام اربعین استفاده خواهند کرد.
توزیع 160 هزار پرس غذا در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام اربعین
توزیع 160 هزار پرس غذا در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ایام اربعین
به گزارش قم نیوز هادی محمودنژاد ظهر امروز در نشست خبری مواکب اربعینی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی با اشاره به خدمات آستان مقدس حضرت معصومه(س) به زائرین اربعین اظهار کرد: خدمات این آستان به زائرین اربعین در پنج حوزه خواهد بود.

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار نفر در هر روز از خدمات شبانه روزی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در زمینه اسکان در ایام اربعین بهره مند می‌شوند، همچنین مهمانسرایی در این موکب به نام حضرت معصومه(س) برپا خواهد شد و 160 هزار نفر از خدمات این مهمانسرا در ایام اربعین استفاده خواهند کرد.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: روزانه از چهار تا 20 هزار عدد نان در موکب این آستان توزیع می‌شود، همچنین 16 دستگاه ماشین لباس شویی در موکب پیش بینی شده است.

محمودنژاد تعمیرات وسایل زائرین را از جمله خدمات موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) دانست و اظهار کرد: در این موکب خدماتی همچون تعمیر کفش، کیف و کالسکه ارائه می‌شود، همچنین پزشکان به صورت شبانه روزی در موکب حضور دارند و فضای حضور نیروهای جمعیت هلال احمر و ایجاد داروخانه در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) مهیا شده است و عمل سرپایی و تزریقات صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تیم 22 نفره فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در موکب این مستقر شد و به فضای این موکب، هزار و 100 مترمربع اضافه شده و بهسازی ساختمان‌ها و ایستگاه‌های صلواتی موکب انجام شده است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: چاه نیمه عمیق در موکب این آستان حفر شد و در تامین آب شرب برای زائرین و نیز آب مصرفی آن‌ها در ایام اربعین مشکلی نخواهیم داشت.

محمود نژاد با اشاره به اسکان زائرین اربعین در شهر قم خاطرنشان کرد: اسکان این زائرین در زائرسرای کوثر حرم حضرت معصومه(س) به صورت 24 ساعته صورت می‌گیرد و امکان اسکان 700 نفر در این زائرسرا وجود دارد، از 28 مهرماه تا پایان ماه صفر روزانه دو هزار پرس غذا در میان زائرین توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceo78f.jh87oi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما