يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : 7048
در ادامه طرح تشديد بازرسی؛

برخورد با گرانفروشان به شدت ادامه دارد

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: رضايت مندی مردم مهمترين ركن اساسی برای خدمت رسانی است و مقابله تمام عيار با گرانفروشی ازاولويت های اين سازمان است.
برخورد با گرانفروشان به شدت ادامه دارد
به گزارش قم نیوز، يونس عالی پور اظهار داشت: به منظور مديريت، تداوم و استمرار تنظيم بازار، تشديد نظارت و كنترل برنامه ريزی شده وجدی از طرف اين سازمان و دستگاه های مرتبط در دست اجراست.

وی با بيان اينكه گراني و گرانفروش دو مقوله جدا هستند، اذعان داشت: گرانی و گران فروشی دو مقوله متفاوت هستند كه برای مقابله با هر كدام بايد برنامه مجزا اجرا شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گرانی را معلول علت هايی دانست كه از اختيارات استان خارج است و افزود: متاسفانه برخی عوامل نظير تغييرات نرخ ارز، تغيير قيمت های جهانی، تغيير قيمت حامل های انرژی، افزايش نرخ دستمزدها در واحدهای توليدی وبنگاه های اقتصادی و اعمال سياست های پولی و مالی سبب افزايش قيمت برخی كالاها و خدمات در سطح كشور شده است كه فشار آن متوجه مردم و آحاد جامعه گرديده است كه برای مقابله با آن يك عزم ملی نياز است.

عالی پور تصریح كرد: در زمينه گرانفروشی نبود نظارت و كنترل در زمينه مديريت بازار و فقدان نظارت دستگاه های نظارتی در استان موجب بروز اين امر می شود كه نياز است مسوولان با دقت بيشتری در اين زمينه اقدام كنند.

وی به كار گيري بازرسان جديد را در اين امر موثر دانست و عنوان کرد: همكاری دستگاه های متولی امر نظارت منجمله تعزيرات حكومتی، دادگستری و نيروی انتظامی نيزدر زمينه برخورد بموقع با متخلفين موثر است و بايد همكاری هاي بيشتری دراين زمينه انجام گيرد تا رضايت شهروندان حاصل گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينكه برنامه روزانه برای بازرسي ونظارت تدوين شده است، گفت: مكانيزم های نظارت نيز در سال جاری شديدتر شده و با همكاری بيشتر با تعزيرات حكومتی استان مقرر شده است تا گشت های مشترك بازرسی فعال تر گرديده و با استفاده از ابزارهای قانونی با متخلفين برخورد شود.

عالی پور خواستار همكاری هرچه بيشتر مردم وهمشهريان در اجرای بهتر امورات محوله برعهده اين سازمان شد و افزود: قطعا فرآيند بازرسی اگر بخواهد به نتيجه مطلوب وموثر منتج شود نيازمند همدلی وهمكاری مردم می باشد و بدون پشتوانه مردمی راه به جايی نخواهيم برد.

وی همچنين از فعال بودن تلفن ۱۲۴ برای دريافت شكايات و پيشنهادات مردمی خبر داد و گفت: شهروندان ميتوانند هرگونه تخلف اقتصادی را در تمام ساعات شبانه روز به ستاد خبری اين سازمان اطلاع داده و از طريق همين شماره تلفن مراتب را پيگيری نمايند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.yn0k49nwa5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما