دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : 7065
مجاهدی تاکید کرد:

لزوم توجه شاعران به زیارت حامعه کبیره

قم نيوز : قم نیوز: پدر شهر آیینی کشور بر توجه هر چه بیشتر شعرا به زیارت جامعه کبیره تاکید کرد و گفت: متاسفانه در بسیاری از نشست‌هایی که با عنوان نقد شعر برگزار می‌شود آنگونه که باید به این زیارت توجه نمی‌شود.
لزوم توجه شاعران به زیارت حامعه کبیره
به گزارش قم نیوز، علی اکبر مجاهدی در مراسم کنگره شعر امام هادی که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به اهانت اخیر که به ساحت امام هادی (ع) شد اظهار داشت: متاسفانه در طول تاریخ بسیار شاهد اینگونه اهانت‌ها به ساحت مقدس ائمه معصومین بودیم که اهانت اخیر که به ساحت مقدس امام هادی شد از جمله آن بود.

وی گفت: برخی‌ها ناجوانمردانه پشت پا به جوانمردی می‌زنند و از هیچ اقدامی در راستای اهانت دریغ نمی‌کنند و بسیاری از ملت‌ها نیز در مقابل اینگونه اهانت‌ها سکوت کرده و اعتنایی ندارند.

مجاهدی با اشاره به زیارت جامعه کبیره افزود: زیربنای جامعه ولایی برگرفته از زیارت جامعه کبیره است چرا که زیارت جامعه کبیره زیارتی است که امام هادی (ع) به اصحاب خود تعلیم داد.

وی تصریح کرد: بزرگان دین نیز بر خواندن زیارت جامعه کبیره تاکید فراوان دارند و معتقدند که با زیارت جامعه کبیره می‌توان سایر ائمه را نیز زیارت کرد.

این شاعر برجسته کشور ادامه داد: با مروری بر فرازهایی از زیارت جامعه کبیره خواهیم دید که این فرازها حاوی نکات و عبرت‌ها برای افراد جامعه به خصوص شاعران است ولی متاسفانه در بسیاری از نشست‌هایی که با عنوان نقد شعر گذاشته می‌شود آنگونه که باید به این فرازها توجه نمی‌شود.

وی با اشاره به تلاش دشمنان در کمرنگ کردن معارف اهل بیت (ع) گفت: دشمنان برای کمرنگ کردن معارف اهل بیت (ع) از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند و حتی به طرق مختلف برای کسانی که در مسیر ولایی هستند ایجاد مانع می‌کنند.

مجاهدی وظیفه حوزه و دانشگاه را در این راستا بسیار خطیر دانست و بیان داشت: متاسفانه برخی باورهای غلط با عنوان فرهنک عترت و اهل بیت (ع) تحویل جامعه می‌شود و حتی اشعاری نیز با همین عناوین سروده می‌شود و در باب معرفت اهل بیت (ع) قرار می‌گیرد که باید در این موارد هوشیار بود.

در این مراسم چند تن از شاعران نیز به شعرخوانی پرداختند و حاج احمد واعظی از مداحان اهل بیت (ع) نیز به مدیحه سرایی پرداخت و همچنین از استاد سازگار و حاج علی خورشیدی نیز در این مراسم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.meafuqeyisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما