پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 70661
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت الله سعیدی: پدافند غیرعامل باید از جهت‌گیری‌های حزبی برحذر باشد

قم نيوز : تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: پدافند غیرعامل باید از جهت‌گیری‌های حزبی و سیاسی پرهیز کند تا از این طریق بتواند به‌درستی و با شناخت دقیق توطئه‌های دشمنان را رصد و خنثی کند.
پدافند غیرعامل باید از جهت‌گیری‌های حزبی برحذر باشد
پدافند غیرعامل باید از جهت‌گیری‌های حزبی برحذر باشد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به برگزاری باشکوه اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: دشمنان تلاش زیادی برای ایجاد موانع در عدم شکل‌گیری این جریان عظیم داشتند ولی با حضور چشمگیر ملت‌های مختلف این گردهمایی بزرگ بسیار باشکوه برگزار شد.

وی با بیان اینکه اربعین جریانی تاریخ‌ساز مذهبی و سیاسی بوده، به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور اشاره کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب در این دیدار تأکید ویژه‌ای بر اهمیت پدافند غیرعامل و آشنایی مسئولان با آن داشته‌اند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با تأکید بر اهمیت توجه به پدافند غیرعامل و لزوم هوشیاری مسئولان در برابر تهدیدات ابراز کرد: آن چیزی که درزمینهٔ پدافند غیرعامل از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است درک درست مسئولان و مدیران از ضوابط پدافند غیرعامل برای تقابل درست با تهدیدهای احتمالی است.

امام‌جمعه قم ادامه داد: در آثار به‌جامانده از ابنیه‌های مهم تاریخی مانند دیوار چین یا خندق پیامبر اکرم(ص) نشانه‌هایی از استراتژی و اهمیت پدافند غیرعامل وجود دارد، بصیرت‌افزایی مدیران در مواجهه و تقابل با تهدیدهای موجود از مهم‌ترین سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل است.

آیت‌الله سعیدی اهمیت پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: درک درست و آشنایی کامل مدیران و مسئولان با ضوابط پدافندی از نیازهای اساسی و مهم کشور در شرایط فعلی است، تعامل اندک و یا همکاری‌های مقطعی زمینه‌های آسیب‌پذیری احتمالی در برخی زمینه‌ها را تقویت می‌کند.

وی با یادآوری آیه‌ای از قرآن کریم ابراز کرد: مباحث پدافندی با کیان و حراست از نظام اسلامی رابطه داشته و از این منظر از حساسیت‌های ویژه‌ای برخوردار است، پدافند غیرعامل لازم است تا مراقبت و تقویت رکن‌های خود را به‌صورت درون‌سازمانی آغاز کند.

امام‌جمعه قم آیه شریفه دیگری از قرآن کریم را مورد خطاب قرار داد و خاطرنشان کرد: طبق مفاد آیه 60 سوره مبارکه انفال پدافند غیرعامل باید در حد توان و قدرت خود پایه‌های قدرت خود را در ابعاد مختلف به بالاترین حد ممکن تقویت کند تا از این طریق سبب هراس بین دشمنان شود، هر امری که درزمینهٔ تقویت پدافند غیرعامل انجام شود شایسته و مطلوب است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: مؤمنان باید آغازگر مراقبت و حراست از حدود دین باشند که در این صورت خداوند متعال نیز یاری‌گر آن‌ها خواهد بود، خداوند متعال تقویت قوای نظامی را از ابعاد و الگوهای اصلی پدافند غیرعامل معرفی کرده است.

آیت‌الله سعیدی تأکید کرد: طبق آیات قرآن کریم ایجاد رعب و وحشت بین دشمنان از الگوهای مؤثر پدافندی یادشده است،  رونمایی از شهرک‌های موشکی کشور یک الگوی موفق و کارآمد پدافندی بوده که سبب وحشت و هراس بین دشمنان و اتخاذ مواضع مختلف درباره آن شده بود.

وی با توصیه به پدافند غیرعامل کشور در دوری از جهت‌گیری‌های سیاسی و حزبی بیان کرد: پدافند غیرعامل باید از جهت‌گیری‌های حزبی و سیاسی پرهیزکرده و در مواضع و تصمیم‌گیری‌های خود مبتلابه اعمال سلیقه‌های سیاسی و جناحی نشود تا از این طریق بتواند به‌درستی و با شناخت دقیق توطئه‌های دشمنان را رصد و خنثی کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvmea.uqeymzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما