پنجشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 70662
منبع : خبرگزاری تسنیم

فناوری‌های نوین باید در اختیار ارزش‌های اصیل اسلامی قرار بگیرد

قم نيوز : رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور جنگ اقتصادی را حربه دشمنان در چهلمین سالگرد انقلاب دانست و گفت: فناوری و تکنولوژی باید در خدمت ارزش‌های اصیل اسلامی قرارگرفته و مدافع آن باشد.
فناوری‌های نوین باید در اختیار ارزش‌های اصیل اسلامی قرار بگیرد
فناوری‌های نوین باید در اختیار ارزش‌های اصیل اسلامی قرار بگیرد
به گزارش قم نیوز سردار غلامرضا جلالی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: در دنیای امروز تهدیدهای خارجی در عرصه فناوری و تکنولوژی ادغام‌شده است.

وی با اشاره به برخی از تهدیدهای فضای مجازی افزود: در شرایط کنونی فضای مجازی در دو حیطه امنیتی و ارزشی خطرات و تهدیداتی را ایجاد کرده است، تهدیدات حوزه فناوری با سلطه گری و اشراف اطلاعاتی قابل مدیریت و خنثی‌سازی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: فضای مجازی در برخی حوزه‌های سیاسی، فرهنگی، علمی و اقتصادی ثمرات و مزایای نسبی دارد اما تهدیدات و خطراتی نیز بر آن مرتب است، نفوذ و گستره فضای مجازی بسیاری از ساختارهای حکومتی، نظامی و فرهنگی جوامع انسانی را با چالش و تغییراتی روبه‌رو کرده است.

سردار جلالی استحاله و تغییر ارزش‌ها را یکی از ویژگی‌های منفی گسترش شبکه‌های مجازی دانست و عنوان کرد: شکل و نحوه اداره جهان معاصر بر مبنای اثرپذیری بیشتر از شبکه‌های مجازی با رویکرد دولت گریزی در حال شکل‌گیری بوده که این مسئله سبب دشواری دولت‌ها در مدیریت و کنترل تحولات اجتماعی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی که فناوری با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش است، لازم است تا معماری نظام اسلامی و انقلاب به نحوی مدیریت شود تا در قالب آن فناوری در خدمت ارزش‌های اصیل اسلامی شکل بگیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به قدرت بسیار بالای فناوری و شبکه‌های مجازی بیان کرد: بی‌توجه بودن به فناوری می‌تواند سبب تغییر نرم ماهیت جمهوری اسلامی شود و از طرف دیگر نیز امکان مقابله قهری و جلوگیری از نفوذ فناوری را نمی‌توان در شرایط فعلی گرفت، باید چهارچوب دقیقی را طراحی و اجرا کرد که در قالب آن فناوری در اختیار حفظ و گسترش ارزش‌های والای اسلامی دربیاید.

سردار جلالی عنوان کرد: در مقابله با تهدیدات خارجی باید از روش‌های نوین پدافندی استفاده کرد، مدیران پدافند غیرعامل باید اطلاعات و مهارت‌های خود را درزمینهٔ تهدیدات نوین به‌روز کنند، در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دشمنان اقتصاد را به‌عنوان حربه جنگ نرم و از رسانه به‌عنوان ابزار این جنگ استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcauin0.49nwi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما