دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 7067
با هدف تبیین مقام حضرت معصومه انجام می شود؛

تولید فیلم "یک سال بعد"

قم نيوز : قم نیوز: رییس انجمن سینمای جوان استان قم از تولید فیلم "یک سال بعد" با هدف تبیین کرامات و مقام حضرت معصومه(س) خبر داد.
تولید فیلم "یک سال بعد"
به گزارش قم نیوز، علی بیطرفان  با بیان اینکه نگاه خوبی به فیلم کوتاه در ایران وجود ندارد، اظهار داشت: مخاطب عام و تهیه‌کننده مشتاق در حوزه فیلم کوتاه وجود ندارد و فیلم‌سازان به فیلم کوتاه به عنوان یک مرحله گذار نگاه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌سازان فراوانی به عرصه فیلم کوتاه ورود پیدا کرده و در این حوزه سالیان دراز فعالیت می‌کنند اما با وجود فراهم شدن موقعیت فعالیت در عرصه فیلم‌سازی بلند به سراغ این حوزه نمی‌روند.

رییس انجمن سینمای جوان استان قم با اشاره به تفاوت‌های فیلم کوتاه با فیلم بلند گفت: در فیلم بلند تهیه‌کننده دغدغه سرمایه خود را داشته و با جذب تماشاچی، بازگشت سرمایه را الویت اصلی خود قرار دهد.

وی ادامه داد: فیلم‌سازان در فیلم کوتاه با جرأت پا در عرصه جدید گذاشته و از نظر محتوایی راه‌هایی را تجربه می‌کنند که در فیلم بلند نمی‌توانند انجام دهند.

بیطرفان با بیان اینکه متاسفانه صدا و سیما زمینه پخش فیلم‌های کوتاه را فراهم نکرده است، گفت: تعداد فراوانی فیلم‌کوتاه داریم ولی نتوانستیم زمینه مناسب برای پخش آنها فراهم کنیم و باید این نکته در نظر گرفته شود که زمینه پخش فیلم‌های کوتاه تنها در جشنواره‌ها وجود دارد.

وی از تولید فیلم‌های کوتاه با موضوع حضرت معصومه(س) و مهدویت خبر داد و افزود: قرارداد این فیلم‌ها با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم منعقد شده و برخی از این فیلم‌ها تولید شده و برخی دیگر در حال تولید است.

رییس انجمن سینمای جوان استان قم خاطرنشان کرد: کار فیلم‌های «هدیه عروسی» به کارگردانی مجید نجاتی، "چادرم چترم" به کارگردانی روح‌الله رضایی و "توشه کار" به کارگردانی یعقوب اکبریان به پایان رسیده است.

وی با اشاره به تولید فیلم کوتاهی با عنوان "یک سال بعد" با موضوع حضرت معصومه(س) گفت: این فیلم داستان زوج جوانی بوده که سال گذشته مراسم عقد خود را در حرم حضرت معصومه(س) انجام دادند و اکنون با گذشت یک سال از ازدواج آنها در حرم حضرت معصومه خاطرات خود را مرور می‌کنند.

بیطرفان تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد کسانی که فیلم‌نامه کوتاه در موضوع حضرت معصومه(س) یا موضوعات اجتماعی دارند به انجمن سینمای جوان استان قم واقع در خیابان شهید فاطمی تحویل دهند تا در صورت تصویب فیلم‌نامه‌ها، بودجه لازم برای تولید این فیلم‌ها تأمین شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcb.0bzurhbgziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما