جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 70683
منبع : خبرگزاری فارس

سردار جلالی: مواضع رهبری تهدیدات دشمن را در سرچشمه کور کرد

قم نيوز : رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه مواضع رهبری تهدیدات دشمن را در سرچشمه کور کرد گفت: رهبری در برابر زمزمه‌ها علیه دلت تاکید داشتند که دولت مشروعیت داشته و قانونی است و همه باید به رای مردم احترام گذاشته و از دولت حمایت کنند، به همین خاطر نگاه‌های منفی علیه دولت از بین رفت و ریشه‌های اصلی دوقطبی خشکید.
مواضع رهبری تهدیدات دشمن را در سرچشمه کور کرد/روایتی از استراتژی دشمن علیه نظام اسلامی
مواضع رهبری تهدیدات دشمن را در سرچشمه کور کرد/روایتی از استراتژی دشمن علیه نظام اسلامی
به گزارش قم نیوز سردار غلامرضا جلالی عصر امروز در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه امروز کشور ما در معرض تهدیدی در آستانه 40 سالگی انقلاب قرار دارد اظهار کرد: با تدبیر رهبری استراتژی دفاعی در برابر این تهدید شکل گرفته و انجام می‌شود و هر دستگاهی در این زمینه وظایفی دارد که باید انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه تهدید ترکیبی متشکل از چند حوزه عملیات روانی، شناختی، اقتصادی برای اخلال در مدیریت و تحریم، امنیتی و... شکل گرفته است گفت: این تهدیدات بستر و زمینه‌ای دارد که مردم هستند، قرار است این تهدید مردم را علیه حکومت بشوراند و در محیطی شکل می‌گیرد که بخش زیادی از آن رسانه و شبکه اجتماعی است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه براساس تحلیل‌های امریکایی‌ها، ترامپ از برجام خارج شد چراکه احساس می‌کرد جمهوری اسلامی ضعیف شده و می‌تواند تحریم و فشار اثرگذار باشد تصریح کرد: با این نگاه برجام توسط آمریکا زیر پا گذاشته شد و استراتژی فشرده تقریبا یک‌ساله‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی پیش‌بینی شد؛ متمرکزکردن تمام فشارها در تمام حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... مادون جنگ با جمهوری اسلامی در زمانی محدود، با فشردگی بالا و شوک‌آور استراتژی آمریکایی‌ها علیه ما بوده است.

وی گفت: پیش‌فرض آنها این است که تحریم‌ها موثر بوده و مردم ما بهم ریخته و ناکارآمدی بین دستگاه‌های مختلف وجود دارد و می‌تواند از رسانه و اختلاف‌نظرها برای پیاده‌سازی استراتژی خود استفاده کنید.

سردار جلالی با بیان اینکه دشمن به دنبال این بود که دو قطبی امنیت اقتصاد در کشور ایجاد کند گفت: پیش‌فرض دشمنان این بود که فشار در حوزه اقتصاد زیاد شود و بگوید اگر می‌خواهید مشکل مردم حل شود باید در حوزه امنیت کوتاه آمده و به خواسته مردم تن دهید.

وی تصریح کرد: ابتدا ما فکر کردیم که ایجاد دوقطبی شاید خطرناک‌ترین تهدید علیه نظام اسلامی باشد و در این بین دیدگاه‌هایی مطرح شد که موجب انتقاداتی علیه دولت شد و خواستار برکناری دولت شدند، رهبری تاکید کردند که این جریان در مسیر استراتژی دشمن است. رویکردی هم شکل‌گیری نهادی بالادستی کنار دولت بود و رویکرد دیگر ادامه کار دولت با حمایت ارگان‌ها و قوای مختلف بود که رهبری نیز بر این رویکرد تاکید داشتند.

جلالی بیان کرد: رهبری تاکید داشتند که دولت مشروعیت داشته و قانونی است و همه باید به رای مردم احترام گذاشته و از دولت حمایت کنند به همین خاطر نگاه‌های منفی علیه دولت از بین رفت و ریشه‌های اصلی دوقطبی خشکید.

وی با تاکید بر اینکه مواضع رهبری تهدیدات دشمن را در سرچشمه کور کرد گفت: در زمان دفاع مقدس نمونه‌هایی داشتیم که اشتباه یک فرمانده موجب مشکلات برای مردم می‌شد و امروز هم در جنگ اقتصادی شاید اشتباه یک مسوول برای مردم مشکل‌ساز شود که باید برخورد و رفع مشکل صورت گیرد.

جلالی هدف دشمن برای تبدیل شرایط فشار به شرایط اجبار برای مذاکره اذعان کرد: رهبری هم در مقابل این توطئه بر عدم تحقق راهبرد مذاکره تاکید کردند و در نهایت چارچوبی برای حرکت در مسیر جنگ اقتصادی و مقابله با توطئه دشمنان مشخص شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز صف‌بندی‌ها برای مقابله با تهدید دشمنان مشخص است گفت: آمریکا نقطه مقابل ما قرار دارد و هرکس به نفع آمریکا حرف می‌زند منتسب به دشمن است و باید صف خود را مشخص کند.

جلالی با بیان اینکه دشمن با تحریم، فشار رسانه‌ای و با بهره‌گیری از توان فضای مجازی می‌خواهد یاس و ناامیدی را بین مردم ترویج کند افزود: در کنار این مساله با تبلیغات به دنبال ایجاد کمبود در بازار است و همین جاست که باید در زمینه کشاورزی، دامپزشکی، سلامت بازار و اقتصاد نیازمند اقدامی جهادی و ارزشمند هستیم. در جنگ کسی برنده است که در دوره جنگ مردم را منظم و سرپا اداره کند و نیازهای آنان و نارسایی‌ها را رفع کند؛ تحرک و حضور در صحنه مدیران و مسوولان ملی در این برهه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: نیازمندی‌های اصلی کشور را خودمان تامین می‌کنیم و به همین خاطر است که بسیاری از تهدیدها و تدابیر دشمن به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه توانستیم با تولید داخلی حوزه غذای کشور را تامین کنیم خاطرنشان کرد: دشمن تصوری همچون قحطی از کشور ما دارند اما در این فشار شرایطی در کشور ما به وجود آمده که حوزه غذا را مدیریت کرده‌ایم؛ ما نیمه اول فشارها که تابستان و اوایل پاییز بوده را مدیریت کرده و پشت سر گذاشته‌ایم و باید در ادامه مسیر نیز با قدرت ظاهر شویم.

وی در ادامه سخنان خود یکی از تهدیدات جدی استان قم را در حوزه زیستی دانست و گفت: یکی از مشکلات قم این است که محل سکونت دام‌ها داخل شهر است و دامشهر نیز قطب حدود 24 استان در حوزه دام است و هر بیماری از هر نقطه کشور می‌تواند وارد این استان شود و مردم را تهدید کند.

جلالی با تاکید بر اینکه ارتباط دام با مردم باید قطع شود گفت: با این ارتباط سلامت مردم همیشه در خطر است و باید طی دو سه سال آینده این خطر بالقوه برطرف شود.

وی ضمن اعلام آمادگی برای ارتقاء آزمایشگاه دامپزشکی قم تصریح کرد: باید به دنبال ارتقاء شاخص‌ها و امکانات شهر قم برای تبدیل استان قم به یکی از استان‌های نمونه در حوزه پدافند غیرعامل باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcds905.yt0zj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما