سه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 7119

آثار و برکات فردی و اجتماعی زکات در جامعه تبیین شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: مردم باید به خوبی با آثار ارزنده مادی و معنوی پرداخت زکات در ابعاد فردی و اجتماعی آشنا باشند تا نسبت به انجام این فریضه الهی هرچه بیشتر توجه نمایند.
آثار و برکات فردی و اجتماعی زکات در جامعه تبیین شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین موسی پور در نخستین جلسه ستاد زکات استان قم بر ضرورت فعال تر شدن ستاد زکات استان و استفاده از همه ظرفیت ها در راستای فرهنگ سازی و تبيين اين فريضه مهم تاکید کرد و اظهار داشت: در استان قم در سال گذشته حدود ۱۳۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است که اعتبارات معادل آن جهت اجرای پروژه های عمرانی در بخشها و روستاهای استان و رسیدگی به محرومین و مستضعفان تامین می شود.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه و جماعات و مبلغان حوزوی به ویژه در فصل برداشت محصول، نقش موثری در آگاه کردن مردم نسبت به وجوب پرداخت زکات و آثار و برکات آن دارند، تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی همه نهادهای ذیربط شاهد رونق و شکوفایی پرداخت زکات در کشورمان و در استان قم باشیم.

موسی پور در پایان از ارایه آموزش های لازم برای عاملین زکات در سطح استان قم خبر داد و تصریح کرد: تعمیق فرهنگ زکات در جامعه و ایجاد باور در میان مردم نسبت به وجوب زکات بسیار ضرورت داشته و باید از سوی مسوولان امر با جدیت پیگیری شود.

در ادامه حجت الاسلام سعیدی رییس ستاد زکات استان و امام جمعه قم با بیان اینکه خداوند متعال زکات را همچون نماز برای مسلمانان واجب فرموده است، خواستار تبیین اهمیت و ضرورت پرداخت زکات در جامعه شد و گفت: مکتب والای اسلام بر اخلاص در پرداخت خمس و زکات تاکید بسیاری دارد.

وی همچنين برهماهنگی و برنامه ريزی در امر تبليغات و تبيين ضرورت پرداخت زكات تأكيد كرد.

همچنین بخشداران و ائمه جمعه بخش های استان نیز گزارشی از روند جمع آوری و پرداخت زکات در روستاهای استان و راهکارهای آگاه سازی مردم نسبت به این فریضه الهی ارایه کردند.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdcj.veafuqevhsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

زینب
مطالب بسیارخوب وارزشمندی رابرای مطالعه میگذارید.ممنون