پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : 71314
منبع : خبرگزاری ايرنا

بسیج نیروی مقتدرنظام برای سازندگی کشور

قم نيوز : درسال های اخیر، سازندگی کشور به یکی از ماموریت های مهم بسیج تبدیل شده و این نیروی مقتدر با استفاده از پشتوانه مردمی خود، آبادانی هرچه بیشتر ایران را هدف گذاری کرده است.
بسیج نیروی مقتدرنظام برای سازندگی کشور
بسیج نیروی مقتدرنظام برای سازندگی کشور
به گزارش قم نیوز بسیج نیرویی برآمده از دل مردم است که در هر موقعیتی متناسب با شرایط پیش آمده، برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی وارد صحنه می شود و تمام توان خود را برای انجام صحیح ماموریت خود به کار می گیرد.
بسیج در زمان هشت سال دفاع مقدس با توجه به جنگ سخت دشمن، به صورت یک نیروی نظامی وارد صحنه دفاع از کشور شد اما با پایان یافتن این دوره، علاوه بر توجه به بعد نظامی و امنیتی، دامنه فعالیت های خود را به بخش های دیگر نیز گسترش داد تا توان مقابله با دشمن در جبهه جنگ نرم را هم داشته باشد.
در دامنه فعالیت های بسیج، بحث سازندگی و آبادانی کشور از جمله موضوعاتی است که از همان روزهای نخست تشکیل این نیروی مردمی، مورد توجه متولیان آن قرار گرفت و این روند درطول چهار دهه گذشته همواره جریان داشته است، اما امروز موضوع مهم سازندگی به یکی از ماموریت های اصلی بسیج تبدیل شده و حجم زیادی از توان این نیرو برای آبادانی کشور صرف می شود.

** بسیج در آبادانی کشور به کمک دولت آمده است
در همین رابطه خبرنگار ایرنا به بررسی بیشتر موضوع از نگاه مسئولان ارشد بسیج قم پرداخت؛ فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) پیرامون این موضوع با اشاره به این که هر فردی در این کشور دل به نظام و انقلاب و رشد کشور داشته باشد بسیجی است، گفت: مهم این است که برای دفاع از کشور و سازندگی آن تلاش کنیم و هر کسی در این مسیر گام بردارد بسیجی نام دارد.
سردار سید محمد تقی شاهچراغی ادامه داد: نیروی مردمی بسیج در تمام طول سال، خدمت رسانی به مردم و محرومیت زدایی را هدف نهایی خود می داند و در این مسیر از همه توانش استفاده می کند.
وی با بیان این که بسیجیان آماده اند هرجا که لازم باشد حضور پیدا کنند، گفت: امروز بسیج علاوه بر فعالیت در بخش های نظامی و امنیتی در عرصه های خدمت رسانی، محرومیت زدایی و مقابله با آسیب های اجتماعی به کمک دولت آمده و هرجایی که نیاز به حضور بسیج است این نیروی مردمی حاضر می باشد.
وی با اشاره به این که هفته بسیج فرصت خوبی برای نگاه عمیق به جایگاه و نقش این نیروی مردمی در پیشرفت کشور است، افزود: امروز مهمترین عرصه ای که بسیج می تواند در آن نقش ایفا کند، فضای خدمت رسانی به مردم است که نقش موثری در مقابله با جنگ روانی دشمن دارد.
وی با اشاره به طرح های سازندگی درنظر گرفته شده برای گرامیداشت هفته بسیج در قم، بیان کرد: از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این هفته، اجرای فعالیت های خدمت رسانی و محرومیت زدایی است که در همین رابطه 20 طرح شاخص و مورد نیاز مردم استان از جمله در بخش آبرسانی و ساخت مسجد و مدرسه افتتاح خواهد شد.
شاهچراغی ادامه داد: همچنین در این هفته، 50 گروه جهادی بسیج از میان خواهران و برادران در سطح روستاها و محله های استان فعال خواهند شد و در حوزه های آموزشی، فرهنگی، تربیتی و عمرانی، به فعالیت می پردازند.
5 آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی (ره) در سال 1358 است؛ بیست و نهم آبان تا پنجم آذرماه به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.
بیش از 400 هزار بسیجی برادر و خواهر در قشرهای مختلف بسیج استان قم فعالیت می کنند.
40 عنوان برنامه راهبردی و همچنین 380 برنامه ارزشمند در محورهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی به مناسبت هفته بسیج در استان قم اجرا می شود.

** اجرای موفق رزمایش سپاهیان محمد رسول الله (ص)
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا، گفت: رزمایش جهادی سپاهیان محمد رسول الله (ص) 2 به عنوان نماد خدمت رسانی بسیج به مردم، همزمان با سراسر کشور از نهم تا بیست و نهم شهریورماه سال جاری به مدت 20 روز در مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار شهر قم برگزار و در آن برنامه های مختلف سازندگی و خدمت رسانی توسط گروه های جهادی اجرا شد.
وی با بیان این که در این رزمایش یکهزار و 400 جهادگر خواهر و برادر در قالب 120 گروه جهادی حضور داشتند، ادامه داد: در این مدت شش هزار نفر روز اردوی جهادی در قم برگزار و خدمت رسانی لازم به جامعه هدف رزمایش ارائه شد.
وی با اشاره به اجرای 26 طرح فنی و عمرانی توسط جهادگران قمی در این رزمایش افزود: عرصه فعالیت گروه های جهادی در این رزمایش متفاوت و متنوع بود و در برنامه های عمرانی اقدام هایی همچون ساخت و مرمت منازل مسکونی و مساجد، رنگ آمیزی مدارس، بهسازی معابر شهری و جدول گذاری، ایجاد شبکه های آب رسانی و احداث زیرساخت های مورد نیاز مردم مناطق محروم، مورد توجه قرار گرفت.
بیش از سه هزار جهادگر بسیجی در قالب 75 گروه جهادی به صورت داوطلبانه در فعالیت های بسیج سازندگی استان قم، حضور دارند.
بسیج سازندگی قم دارای 33 گروه جهادی از میان طلبه های حوزه های علمیه، 22 گروه جهادی از میان دانشجویان دانشگاه های استان و 20 گروه جهادی از بین داوطلبان حوزه های مساجد و محلات است.
مجموعه بسیج سازندگی با هدف محرومیت زدایی و انجام طرح های عام المنفعه در اردیبهشت ماه سال 1379 به فرمان رهبر معظم انقلاب، تشکیل شد.

** رسانه ها فعالیت های سازندگی بسیج را به مردم اطلاع دهند
همچنین معاون روابط عمومی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) استان قم، پیرامون این موضوع گفت: یکی از مهمترین همکاری هایی که رسانه ها می توانند با مجموعه بسیج ایفا کنند، معرفی و شناساندن ظرفیت های بسیج در مساله سازندگی و محرومیت زدایی از کشور است که توسط بدنه مردمی این نهاد انقلابی صورت می گیرد.
علی تقوایی افزود: در این زمینه آمادگی داریم، جهادگران و گروه های سازندگی فعال در بسیج استان قم را به رسانه ها و خبرگزاری های علاقه مند معرفی کنیم تا از دستاوردهای ایشان، گزارش های خبری و مصاحبه های جذاب تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد.
وی ادامه داد: جهادگران بسیجی، الگوهای مطلوبی هستند که معرفی آنان به جامعه، باعث ایجاد حس امید و تلاش در میان جوانان می شود و انگیزه افراد را برای گسترش فعالیت های اجتماعی بالا می برد.
تقوایی گفت: فعالیت گروه های جهادی بسیج برای سازندگی کشور و محرومیت زدایی از مستضعفان جامعه که به صورت داوطلبانه صورت می گیرد، بهترین راه مقابله با عملیات روانی دشمن و پیشرفت کشور در این جنگ سخت اقتصادی است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcfjmde.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما