پنجشنبه ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 71321
منبع : خبرگزاری ايرنا
سرپرست استانداری قم:

جمع آوری معتادان متجاهر در کاهش جرم های خرد موثر است

قم نيوز : سرپرست استانداری قم با اشاره به اهمیت کاهش آسیب های اجتماعی و توجه ویژه دولت به این مساله گفت: جمع آوری معتادان متجاهر نقش قابل توجهی در کاهش جرم های خرد دارد.
جمع آوری معتادان متجاهر در کاهش جرم های خرد موثر است
جمع آوری معتادان متجاهر در کاهش جرم های خرد موثر است
به گزارش قم نیوز سید محمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در بازدید از کمپ نگهداری درمان و کاهش آسیب ماده 16 استان قم واقع در بخش مرکزی، افزود: درمان معتادان و بازگشت آنان به جامعه، در کاهش آسیب ها نقش بسزایی می تواند داشته باشد. 
وی خاطرنشان کرد: باید بعد از درمان، ضمن فراهم کردن زمینه بازگشت این افراد به جامعه، از بازگشت دوباره آنها به سمت مصرف مواد مخدر جلوگیری کنیم. 
سرپرست استانداری قم از مسئولان و مددکاران این مرکز تقدیر کرد و گفت: نجات جان انسان ها مورد تاکید خداوند متعال می باشد و این امر اجر دنیوی و اخروی به همراه دارد.
بخش مرکزی، یکی از بخش‌های پنجگانه قم است. 2 دهستان قمرود و قنوات و 122 روستا در این بخش قرار دارد. بر اساس سرشماری سال 1395، جمعیت بخش مرکزی قم حدود 40 هزار تن می باشد. 

** مدیرکل بهزیستی قم نیز در حاشیه این بازدید با بیان این که درمان اعتیاد در چند مرحله انجام می شود، گفت: یکی از این موارد، بحث مراکز درمان سرپایی است که حدود 80 مرکز سرپایی در استان وجود دارد و معتادان با دارو درمان می شوند. 
رضا سلیقه افزود: در درمان های غیردارویی که شامل کمپ ها می باشد، در 2 قسمت کمپ های ماده 15 و 16 این امر انجام می شود که هشت کمپ ماده 15فعال است و افراد خودمعرف برای درمان به این مراکز مراجعه می کنند.
وی مدت زمان درمان را در این کمپ ها دست کم یک ماه برشمرد و اظهار کرد: سازمان بهزیستی در این رابطه یارانه ای برای هزینه های درمان افراد بی بضاعت درنظر گرفته که می توانند از آن استفاده کنند.
مدیرکل بهزیستی قم خاطرنشان کرد: در کمپ های ماده 16 معتادان متجاهر پذیرش و درمان می شوند. 

** ابوالفضل شریفی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قم نیز در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: از سال 1393 تاکنون حدود پنج هزار و 500 مرد و حدود 750 زن معتاد در کمپ های ماده 16 استان قم حضور یافته و درمان شده اند. 

** همچنین عبدالله قادری مدیر کمپ ماده 16 استان قم به ایرنا گفت: در حال حاضر 205 مرد و 30 زن در این مرکز نگهداری می شوند. 


انتهای پیام /* 
https://qomnews.ir/vdcdfs05.yt0fx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما