چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 7135
حجت الاسلام ملک دار خبر داد:

راه اندازی بانک جامع اطلاعات طلاب شاهد و ایثارگر

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه از راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات طلاب شاهد و ایثارگر و همچنین تدوین دانشنامه شهدای روحانی خبر داد.
راه اندازی بانک جامع اطلاعات طلاب شاهد و ایثارگر
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود ملک‌دار شامگاه سه شنبه در همایش ملی تجلیل از نخبگان و ممتازان شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه اظهار داشت: یکی از مواردی که در راستای صیانت از انقلاب و ارزش های آن مهم است و باید به آن توجه جدی شود گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به راه اندازی ستاد حوزوی امور شاهد و ایثارگر در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به تشریح فعالیت های این ستاد پرداخت و اظهار داشت: ساماندهی فعالیت‌هایی که در حوزه‌های علمیه در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت می گیرد یکی از وظایف این ستاد است.

اعزام بیش از چهار هزار طلبه به راهیان نور
معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه افزود: در سال گذشته این ستاد در ستاد مرکزی راهیان نور کشور عضویت داشت که با برنامه ریزی های صورت گرفت و پیگیری های انجام شده بیش از چهار هزار طلبه از حوزه های علمیه در ایام نوروز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

وی راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات طلاب شاهد و ایثارگر را یکی دیگر از فعالیت های این ستاد عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه اشکالاتی در زمینه آمار شهدای روحانی وجود دارد و آمارهای دستگاه های مختلف با یکدیگر هم خوانی ندارد در این راستا برنامه ریزی شده تا آمار دقیقی از شهدای روحانی در سراسر کشور استخراج شود.

دانشنامه شهدای روحانی تدوین می‌شود
ملک‌دار همچنین عنوان کرد: ستاد حوزوی شاهد و ایثارگر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تدوین دانشنامه شهدای روحانی را در دست اجرا دارد که امیدواریم این دانشنامه در آینده ای نزدیک به اتمام رسد.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه در ادامه تشکیل کانون‌های شاهد و ایثارگر به منظور و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه‌های علمیه در سراسر کشور را یکی دیگر از برنامه های این ستاد عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی مدارس علمیه شاهد و ایثارگر در استان‌های مختلف از جمله طرح‌هایی است که در دستور کار ستاد حوزوی شاهد و ایثارگر در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قرا دارد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.xnqt23nzmftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما