شنبه ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : 71381
منبع : خبرگزاری ايرنا

باشگاه نویسندگان به دنبال تضمین آینده نویسندگی قم است

قم نيوز : مسئول واحد ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی حوزه هنری قم گفت: حوزه هنری به منظور تربیت نویسندگان قوی و متعهد و همچنین تضمین آینده نویسندگی در این استان، اقدام به تاسیس باشگاه نویسندگان نموده است.
باشگاه نویسندگان به دنبال تضمین آینده نویسندگی قم است
باشگاه نویسندگان به دنبال تضمین آینده نویسندگی قم است
به گزارش قم نیوز محمد غفاری روز شنبه افزود: کشف استعدادهای برتر نویسندگی، برگزاری دوره های تخصصی و کاربردی در حوزه نویسندگی و داستان نویسی، ایجاد شبکه ای از نویسندگان جوان، تولید و آثار فاخر ادبی و همچنین تربیت نویسندگان قوی، متعهد و خلاق از جمله اهداف ایجاد باشگاه نویسندگان است.

وی با اشاره به برگزاری 2 دوره مقدماتی برای شناسایی نویسندگان مستعد توسط این باشگاه گفت: تاکنون بیش از 100 نویسنده جوان از خدمات آموزشی مقدماتی این باشگاه برخوردار شده اند که از این تعداد 25 تن با نظر اساتید این دوره ها به عنوان نویسندگان مستعد شناسایی شدند.

غفاری ادامه داد: با شناسایی افراد مستعد، دوره های تکمیلی نویسندگی با حضور اساتید برجسته به صورت کارگاهی و کاربردی برگزار می شود تا خروجی این سرمایه گذاری، تربیت و معرفی نویسندگانی قوی، مبتکر و متعهد به جامعه ادبی استان باشد.

مسئول واحد ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی حوزه هنری، جزیره ای عمل کردن و ارتباط نداشتن میان نویسندگان را از جمله مهمترین مشکل نویسندگی در قم دانست و افزود: قم دارای نویسندگانی قوی و صاحب نام در کشور است که به دلیل عدم وجود بستر مناسب برای ارتباط میان این نویسندگان و همچنین جزیره ای عمل کردن، زمینه ای برای انتقال تجربیات به نسل های جوان وجود ندارد.

وی ادامه داد: به منظور افزایش سطح علمی و مهارتی اعضای باشگاه نویسندگان جلسه های مختلف نقد کتاب های ادبی در ژانرهای مختلف در قالب «عصرانه داستان» از سال گذشته در حوزه هنری اجرایی و به صورت مستمر با حضور اساتید کشوری برگزار می شود.

غفاری از طراحی نخستین کتاب از آثار اعضای باشگاه نویسندگان خبر داد و گفت: نخستین خروجی این باشگاه، طراحی کتابی با موضوع کم آبی و محیط زیست در قالب داستان های کوتاه است که تمام داستان های این کتاب توسط اعضای باشگاه نوشته شده و این داستان ها در کارگاه هایی در حال نقد و اصلاح است که امیدواریم تا پایان امسال این مجموعه به چاپ برسد.

مسئول واحد ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی حوزه هنری، تولید و چاپ چهار رمان را هدف گذاری این باشگاه برای سال آینده دانست و اظهار داشت: تاکنون آموزش ها درقالب اصول داستان نویسی با تاکید بر داستان کوتاه بوده است که با برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های رمان نویسی و داستان بلند، زمینه برای نگارش و چاپ رمان در سال آینده توسط اعضای این باشگاه فراهم می شود.
7404/ 6133/

انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcjvtea.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما