يکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 71417
منبع : خبرگزاری فارس
استاد حوزه و دانشگاه:

امام صادق(ع) بر اساس خلق عظیم پیامبر اکرم(ص) رفتار می‌کردند

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیشوای ششم شیعیان(ع) بر سلوک خلق عظیم پیامبر مشی داشتند به طوری که در مواجهه با مذاهب، ادیان و فرق اخلاق را به عینه به اثبات رساندند و با وجود اختلاف نظرها، مبناها و عداوت‌ها این خلق نیکو وجود دارد.
امام صادق(ع) بر اساس خلق عظیم پیامبر اکرم(ص) رفتار می‌کردند
امام صادق(ع) بر اساس خلق عظیم پیامبر اکرم(ص) رفتار می‌کردند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی امروز ضمن تبریک 17 ربیع الاول سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: مهمترین اتفاق حیات بشری در این روز روی داد که محور و هدف پروردگار از خلقت انسان است. باید در نظر داشت تمام امور و مخلوقات پروردگار بر اساس حکمت است.

وی خاطرنشان کرد: در 17 ربیع الاول شخصی متولد شد که عبودیت را در معنای حقیقی به منصه ظهور رساندند. ایشان پیامبر اعظم(ص) هستند به این معنا که نسبت به همه انبیا افضل است و همه انبیا برای پیام نهایی ایشان مقدمه بودند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام صادق(ع) به عنوان ششمین وصی و جانشین به حق پیامبر خاتم(ص) است گفت: ایشان بر اساس سلوک و سیره، سبک و روش پیامبر حرکت کردند.

وی عنوان کرد: به اعتراف دوست و دشمن امام صادق(ع) شخصیتی هستند که در طول حیات علمی بشر با دانشگاهی بالغ بر 6 هزار دانشجو از اقصی نقاط عالم شاگردانی که نقش اساسی و بنیانی در علوم داشتند یک حرکت علمی را احیا کردند و در واقع پیام پیامبر اکرم(ص) را به تثبیت رساندند و عینیت بخشیدند.

حجت‌الاسلام سلطانی با بیان اینکه پیشوای ششم شیعیان(ع) بر سلوک خلق عظیم پیامبر(ص) مشی داشتند یادآور شد: امام صادق(ع) در مواجهه با مذاهب ادیان و فرق اخلاق را به عینه به اثبات رساندند و با وجود اختلاف نظرها، مبناها و عداوت‌ها این خلق نیکو وجود داشت.

وی تصریح کرد: این خلق به نوعی تجلی خاصی داشت به طوری که ایشان در مناظره و گفت‌وگوی بین ادیانی و فرق با نگاه وحدت‌آمیز و تؤام با ادب واحترام از عقاید حقه شیعه دفاع کردند که رمز ماندگاری تشیع محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaxea.uqevvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما