پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : 71559
منبع : خبرگزاری ايرنا
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

فعالان حوزه نماز نباید دل بستگی های جناحی داشته باشند

قم نيوز : تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: اندیشه ورزانی که در خصوص نماز تولید فکر و ارائه برنامه می کنند، نباید به جناح سیاسی خاصی تعلق داشته باشند.
فعالان حوزه نماز نباید دل بستگی های جناحی داشته باشند
فعالان حوزه نماز نباید دل بستگی های جناحی داشته باشند
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد سعیدی چهارشنبه شب در چهارمین اجلاس استانی نماز در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی قم اظهار داشت: افراد از جناح های مختلف سیاسی محترم هستند، ولی کسی که در حوزه برنامه ریزی برای نماز فعالیت می کند، باید به این فریضه الهی به عنوان یک مقوله فرهنگی نگاه کنند،چرا که نماز جناحی نیست.

وی همچنین اشراف کامل به سخنان حضرت امام راحل، رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و آشنایی به قوانین و مقررات نماز را از دیگر ویژگی های سیاستگذاران عرصه نماز عنوان کرد و افزود: این افراد نباید دارای مشغله های کاری زیاد باشند، تا تمام فکر خود را بر مساله نماز متمرکز کنند.

آیت الله سعیدی معتقد بودن به اقامه نماز و سامان دهی آن را نیز از جمله شرایط فعالان نماز دانست و گفت: در حالی که سالانه مبالغ هنگفتی برای مقابله با آسیب های اجتماعی هزینه می شود، اگر بخشی از آن در حوزه ترویج نماز هزینه شود، از بروز بسیاری از آسیب ها جلوگیری خواهد شد.

وی میزان دوری افراد از فحشا و منکر را بهترین وسیله برای مشخص کردن تاثیرگذاری آنها از نماز دانست و افزود: رسالت، امامت، ولایت و همه امور و فرایض الهی زیر مجموعه نماز است، و بدون آن هیچ امری به درستی صورت نمی گیرد.

چهارمین اجلاس استانی نماز با موضوع شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز با حضور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، سید محمد رضا هاشمی سرپرست استانداری، رضا سیار فرماندار، حجت الاسلام ذوالنور نماینده قم در مجلس، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcgyn9u.ak9qn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما