پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : 71588
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم:

تولید کالا در کشور 70 درصد نسبت به کشورهای دیگر گران‌تر تمام می‌شود

قم نيوز : رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: تولید کالا در کشور 70 درصد نسبت به کشورهای دیگر گران‌تر تمام می‌شود.
تولید کالا در کشور 70 درصد نسبت به کشورهای دیگر گران‌تر تمام می‌شود
تولید کالا در کشور 70 درصد نسبت به کشورهای دیگر گران‌تر تمام می‌شود
به گزارش قم نیوز حسن آقاجانی ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برتر استان قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان، راهکار رفع بسیاری از مشکلات کشور را مشورت دانست و اظهار کرد: در بسیاری از مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد می‌شد با ارائه راه‌کارهای بهتر مشکلات را رفع کرد اما اینگونه نشد.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما محصولات 70 درصد نسبت به کشورهای دیگر گران‌تر تمام می‌شود خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل این مساله سودهای بانکی است و با این مشکلات کارخانه‌دارانی که آبرودار هستند و در پی ایجاد اشتغال در کشور بوده‌اند با مشکل مواجه شده‌اند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم با بیان اینکه 90 درصد کارخانه‌داران، ارزش‌افزوده‌ای که می‌گیرند مجبورند فاکتور را از جای دیگر تهیه کنند گفت: برای حل مشکلات اقتصادی باید با بخش خصوصی همکاری داشته باشیم و از مسئولان استان تقاضا داریم با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برای حل مشکلات مشورت کنند.

وی ضمن انتقاد از بالا بودن تعرفه‌های گمرکی تصریح کرد: کرایه هر کامیونی که می‌خواهد تا مرز برود دو برابر شده و این مسائل به بخش صادرات فشار وارد می‌کند.

آقاجانی با تاکید بر اینکه بیشتر از سه ‌پنجم محصولات سه کشور در قم تخلیه می‌شوند گفت: نتیجه باید گمرک قم را فعال  کرده و با این کار ایجاد شغل در استان داشته باشید.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم نقش حفظ کارخانه‌ها در ایجاد رونق اقتصادی در کشور را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تولیدکنندگان باید قیمت اجناس را تا حد امکان پایین بیاورند تا شرایط برای رونق استفاده از کالاهای ایرانی فراهم شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcivway.t1azv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما