شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : 71832
منبع : خبرگزاری تسنیم

مراسم تجلیل از خانواده شهیدان نیازمند، صابری و جعفری در قم برگزار شد

قم نيوز : همزمان با مراسم اختتامیه و تجلیل از مسئولان، خیرین و خادمین قرارگاه اربعین قم از خانواده شهیدان نیازمند، صابری و جعفری شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم تقدیر شد.
مراسم تجلیل از خانواده شهیدان نیازمند، صابری و جعفری در قم برگزار شد
مراسم تجلیل از خانواده شهیدان نیازمند، صابری و جعفری در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز مراسم تجلیل از خانواده شهیدان نیازمند، صابری و جعفری، شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس همزمان با مراسم اختتامیه و تجلیل از مسئولان، خیرین و خادمین قرارگاه اربعین استان در سالن همایش شهرداری برگزار شد.

مجتبی سیاری معاون فرهنگی قرارگاه مردمی اربعین استان در گفت گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: مراسم تقدیر از خانواده شهدایی که در قرارگاه اربعین استان نقش داشتند و از خادمان قرارگاه بودند انجام شد.

وی افزود: خانواده شهیدان نیازمند و جعفری از خادمان قرارگاه مردمی اربعین هستند، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت مورد تاکید است چون درسی که اربعین به ما می دهد این است که فرهنگ جهاد و شهادت را ترویج داده و راه شهدا را ادامه دهیم.

معاون فرهنگی قرارگاه مردمی اربعین استان قم با تاکید بر اینکه باید گفتمان شهدا و سیره عملی و رفتاری شهیدان را در جامعه نهادینه کنیم، افزود: ترویج فرهنگ شهادت باید برای خادمان اربعین و به ویژه نسل جوان تبیین شود از فرهنگ عاشورا درس گرفته و فرهنگ عاشورا را به دفاع از حرم ارتباط داده و با خانواده شهدا ارتباط برقرار کنند.

سیاری با اشاره به زندگی نامه شهدایی که از خانواده آنها در مراسم اختتامیه قرارگاه اربعین تقدیر شد، بیان کرد: شهید علیرضا نیازمند در سال 61 و در سن 16 سالگی به شهادت رسید و محمدرضا نیازمند در سال 64 در سن 20 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی تصریح کرد: شهید رسول جعفری خادم قرارگاه اربعین بود و سال گذشته در سوریه به شهادت رسید و فرزند ایشان نیز مهدی جعفری سال 94 در سوریه به شهادت رسید و مزار این دو شهید گرانقدر در بهشت معصومه(س) است.

معاون فرهنگی قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت: شهید صابری از فرماندهان فاطمیون بود که سال 94 در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) و در نبرد با نیروهای تکفیری صهونیستی در حلب سوریه به‌ شهادت رسید و پیکر مطهر این شهید بزرگوار پس از سه سال به کشور عزیزمان بازگشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcauan0.49n6e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما