چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : 71982
منبع : خبرگزاری فارس
با پايان رقابت در ژاپن

بانوان ملي‌پوش قم روي سكوي ششم آسيا / سهميه جهاني از كف پريد

قم نيوز : بانوان ملي‌پوش استان قم با تيم ملي هندبال زنان ايران رتبه ششم پيكارهاي 2018 هندال قهرماني زنان قاره كهن را به خود اختصاص دادند.
بانوان ملي‌پوش قم روي سكوي ششم آسيا / سهميه جهاني از كف پريد
بانوان ملي‌پوش قم روي سكوي ششم آسيا / سهميه جهاني از كف پريد
به گزارش قم نیوز امسال هفدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا با حضور تیم‌های کشورهای مختلف قاره کهن به میزبانی کشور ژاپن به انجام رسید و تیم ملی هندبال زنان ایران نیز با دو ملی‌پوش استان قم در این دوره از پیکارها به مصاف حریفان خود رفت.

در این رقابت‌ها تیم ملی ایران با حضور فاطمه خلیلی و مرضیه افشاری دو ملی‌پوش هندبال قم برابر رقبا صف‌آرایی کرد اما نتایجی که تیم ملی در این پیکارها کسب کرد، فاصله بسیار زیاد هندبال ایران از نظر کیفی، تکنیکی و توان فنی را کشورهای مطرح قاره کهن را به خوبی نمایان کرد.

مرضیه افشاری و فاطمه خلیلی در حالی تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی کردند که از سن نوجوانی در مدرسه هندبال هدف‌پویان جوان قم در کنار همدیگر بودند و با این تیم قهرمانی رده‌های پایه کشور، قهرمانی لیگ‌های دسته اول و دوم ایران و حضور در لیگ برتر باشگاه‌های کشور را تجربه کرده‌اند.

خلیلی چند سالی است که در رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان سنگربان تیم ملی به شمار می‌رود و افشاری نیز با قامت بلند و دست‌های کشیده خود یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی در این پیکارها بود که در نهایت تیم ملی ایران با کسب مقام ششم به کار خود پایان داد و البته از رسیدن به سهمیه مسابقات جهانی بازماند.

این در حالی است که با برگزاری مسابقات فینال و رده‌بندی هفدهمین دوره پیکارهای هندبال قهرمانی بانوان آسیا در ژاپن پرونده این پیکارها با برتری 30 بر 25 کره‌ای‌ها و قهرمانی این تیم بسته شد، ژاپن در مکان دوم ایستاد، ضمن اینکه تیم‌های ملی چین، قزاقستان و استرالیا سوم تا پنجم شدند و این پنج تیم سهمیه بازی‌های جهانی را کسب کردند اما تیم ملی ایران با ایستادن در جایگاه ششم سهمیه قهرمانی دنیا را از دست داد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgxy9u.ak9q74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما