چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۲
کد مطلب : 72564
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران:

لازمه زیست موفقیت آمیز در دنیای امروز، ارتقای سواد رسانه ای جامعه است

قم نيوز : رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران، لازمه زیست موفقیت آمیز در دنیای امروز را ارتقای سطح سواد رسانه ای جامعه دانست و از آمادگی این انجمن به منظور تهیه «طرح ملی ارتقای سواد رسانه ای» در این راستا خبر داد.
لازمه زیست موفقیت آمیز در دنیای امروز، ارتقای سواد رسانه ای جامعه است
لازمه زیست موفقیت آمیز در دنیای امروز، ارتقای سواد رسانه ای جامعه است
رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران:
لازمه زیست موفقیت آمیز در دنیای امروز، ارتقای سواد رسانه ای جامعه است
حوزه/ رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران، لازمه زیست موفقیت آمیز در دنیای امروز را ارتقای سطح سواد رسانه ای جامعه دانست و از آمادگی این انجمن به منظور تهیه «طرح ملی ارتقای سواد رسانه ای» در این راستا خبر داد.

به گزارش قم نیوز دکتر سید مرتضی موسویان با اشاره به این که آفت اصلی در حوزه سواد رسانه ای اقدامات جزیره ای و عدم انسجام و هماهنگی مناسب است، اظهار داشت: امروز برای فراگیری نهضت سواد رسانه ای می بایست کلیه نهادها، انجمن ها، موسسات و کانون های فعال در این زمینه با تمام قوا وارد میدان عمل شوند و این گونه نباشد که از هر سمتی صدایی که تاکید بر خودمحوری دارد، شنیده شود.

وی افزود: تجربه ثابت کرده که اقدامات جزیره ای در این حوزه موجبات توفیق را فراهم نمی کند و لذا این مهم نیاز به عزم و همراهی همگانی دارد.

این کارشناس و مدرس فضای مجازی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم بهره گیری درست از ابزار رسانه به منظور خنثی کردن توطئه ها و نقشه های شوم دشمن  گفت: پس از بیان دغدغه های دلسوزانه و هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در این خصوص، انجمن سواد رسانه ای تنها راه مقابله با این سلاح شیمیایی را سواد رسانه ای عنوان کرد و بر ضرورت فراگیری این مهم تاکید نمود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امروز سواد رسانه ای دیگر نزد افکار عمومی ناشناخته نیست و مخاطبان می دانند برای زیست در دنیای رسانه ای شده و موفقیت در این باره، باید مهارتی با عنوان سواد رسانه ای داشته باشند که البته این مهم محصول چند سال تلاش مجموعه های مختلف فعال در این حوزه است.

موسویان همچنین ادامه داد: با عنایت به روند فزاینده رشد تکنولوژی ها، هر ثانیه غفلت ما می تواند خسارت های قابل توجهی داشته باشد. بسط و توسعه سواد رسانه ای کار یک دستگاه و انجمن و وزارتخانه نیست و هر آنجایی که با چنین رویکردی پا به میدان بگذارد، فاصله با موفقیت قابل توجه خواهد بود و مهم تر این که نفی آنچه در گذشته انجام شده ، جفای در حق تمام کسانی است که سال هاست در این عرصه مهم با دغدغه گام برداشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در انجمن سواد رسانه ای ایران طی بیش از یک سالی که از زمان تاسیس این تشکل می گذرد، خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای دوره های پودمان سواد رسانه ای در راستای مهارت افزایی و تربیت مربی سواد رسانه ای، تولید و پخش ده ها برنامه رادیویی و تلویزیونی، چاپ چند عنوان کتاب با موضوع سواد رسانه ای، برگزاری همایش با موضوع سواد رسانه ای، برگزاری نشست های تخصصی در این حوزه، شناسایی و عضوگیری فعالان سواد رسانه ای در سطح کشور جهت فراگیری نهضت سواد رسانه ای در ایران اسلامی، گفتمان سازی در حوزه سواد رسانه ای، مطالبه گری از نهادهای مسوول در این حوزه، ورود به هنگام در موضوعات متاثر از رسانه در بزنگاه های زمانی مختلف، تلاش جهت عمومی سازی و تبیین ضرورت های فراگیری سواد رسانه ای برای عموم مردم و.....تنها بخش کوچکی از اقدامات این تشکل مردم نهاد بوده است.

وی ضمن قدردانی از همه نهادها، موسسات، سازمان ها و وزارتخانه هایی که طی این سال ها دغدغه مند برای توسعه سواد رسانه ای در کشور گام برداشتند، گفت: این انجمن برای یاری رسانی و همراهی به تمامی فعالان این بخش آمادگی دارد و ما به عنوان تنها تشکل مردم نهاد و فعال در این حوزه به هر روندی که موجبات محافظت از کاربر در برابر سلام شیمیایی دشمن را فراهم می آورد، کمک خواهیم کرد.

وی در خاتمه بیان داشت: انجمن سواد رسانه ای آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت تمام فعالان این حوزه «طرح ملی ارتقای سواد رسانه ای» را تهیه و اجرایی کند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdok05.yt0x96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما