چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 72881
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار منطقه دو عنوان کرد

توزیع یکنواخت طرحها در سطح مناطق کمتر برخوردار راه رسیدن به توسعه متوازن شهری است

قم نيوز : شهردار منطقه دو گفت:اجرای طرحهای عمرانی و خدماتی زیربنایی و توزیع یکنواخت طرحها در سطح مناطق کمتر برخوردار راه رسیدن به توسعه متوازن شهری است .
توزیع یکنواخت طرحها در سطح مناطق کمتر برخوردار راه رسیدن به توسعه متوازن شهری است
توزیع یکنواخت طرحها در سطح مناطق کمتر برخوردار راه رسیدن به توسعه متوازن شهری است
به گزارش قم نیوز رضا رحیمی شهردار منطقه دو قم با اشاره به اجرای طرحهای زیربنایی و توسعه شریانهای اصلی و کمربندی در منطقه، از رویکرد توسعه متوازن شهری به عنوان راهبرد اصلی در اجرای طرحهای عمرانی و خدماتی یاد کرد.

وی در این خصوص گفت: توزیع عادلانه منابع و بودجه عمرانی در سطح منطقه، نگاه را تغییر داده و امروز شاهد افزایش رشد ساخت و سازهای تجاری هستیم.

رحیمی احداث رینگ کمربندی معابر منطقه دو و احداث بوستان ۲ هکتاری را یکی از طرحهای دسترسی به محله های حاشیه ای خواند و افزود: با توجه به شکل گیری معابر جدید و اتصال آنها به شریانهای اصلی شهر در کنار سایر ویژگی های موجود در منطقه دو همچون دسترسی آسان به کمربندی امام علی (ع) و ورودی سه راه خرمشهر و قیمت مناسب زمین، انتظار افزایش سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز و رونق توسعه شهری دور از واقعیت نخواهد بود.

شهردار منطقه دو ادامه داد: تحقق توسعه پایدار شهری بدون مشارکت شهروندان موضوعی هزینه بر و سبب بروز مشکلات، ناهنجاری‌ها و نارضایتی‌ها در بخشی از شهر می‌شود و این موضوع تاثیر گذاری شهروندان بر محیط پیرامونی خود بخصوص فضای شهری را بیش از گذشته نشان می دهد.

وی گفت: البته بدیهی است که توسعه متوازن شهری و توسعه پایدار، تنها با اجرای طرحهای عمرانی بدست نخواهد آمد و نیازمند رشد فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی است و در صورت تحقق آن افزایش امید به زندگی، احساس آرامش و رضایت نسبی شهروندان حاصل خواهد شد.

رحیمی با اشاره به اینکه اجرای روکش آسفالت تمامی معابر و شریانهای منطقه و بهسازی معابر شهری حرکتی در مسیر توزیع عادلانه امکانات است،بیان داشت:اجرای طرحهای عمرانی و توسعه متوازن شهری عامل رشد و نگاه سرمایه گذاران به منطقه دو شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfycde.w6d0cagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما