پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 72925
منبع : خبرگزاری فارس
فرمانده قرارگاه اربعين سامرا و بلد خبر داد

استقرار ٢٣ مركز خدمات رساني در سامرا

قم نيوز : فرمانده قرارگاه اربعين سامرا و بلد گفت: سه مجموعه پزشكي و ٢٣ مركز خدمات رساني در زمينه تغذيه و اسكان در سامرا مستقر شده اند.
استقرار ٢٣ مركز خدمات رساني در سامرا
استقرار ٢٣ مركز خدمات رساني در سامرا
به گزارش قم نیوز سردار امین شریعتی پیش از ظهر امروز در نخستین اجلاسیه حماسه‌سازان سامرا و بلد که در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد ضمن تشکر از حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به دلیل حمایت‌ همه جانبه از موکب‌های سامرا و دیگر شهرها اظهار کرد: مدیرکل اوقاف استان قم حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مقدم، حجت‌الاسلام یوسف احمدی معاون فرهنگی اوقاف قم و بسیاری از مدیران و مسئولان اوقاف، زحمات زیادی کشیدند تا امروز شاهد موفقیت و تداوم موکب‌داری اربعین باشیم.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش آن است که همه ما بدانیم کار خدمت به زائران و موکب‌داری اربعین، همچنان ادامه خواهد داشت.
فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد با بیان اینکه چندین سال قبل بحث رونق یافتن کار مربوط به اربعین در این شهر مقدس مطرح شده بود گفت: وقتی این مأموریت به من محول شد، می دانستم مشکلات زیادی پیش رو خواهیم داشت به همین دلیل به شهر مقدس قم مشرف شدم و به زیارت بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(س) رفتم تا از ایشان کمک بطلبم.

وی ادامه داد: به حضرت فاطمه معصومه(س) عرض کردم هشت سال با بعثی‌ها جنگیدیم و حال قرار است به همان کشور عراق برویم و به زائران حسینی خدمت کنیم به همین دلیل از شما می‌خواهم همراه و همیار ما باشید.

شریعی با بیان اینکه 4 سال پیش برخی مسئولان می گفتند لازم نیست به سامرا بروید بلکه می توانید در شلمچه موکب برپا کنید گفت: اما مأموریت ما، رونق دادن به وضعیت سامرا بود.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد با اشاره به استقرار داعش در اطراف سامرا طی آن سال‌ها عنوان کرد: در آن شرایط باید یا وضعیت را ادامه می دادیم و می گذاشتیم مردم از بیراهه ها به زیارت بروند و دولت های ایران و عراق هم زائران را از این کار منع می‌کردند یا اینکه سامرا را سامان‌دهی کنیم تا بتوانند به راحتی به زیارت بروند.

وی با تاکید بر برقراری امنیت و بازگشایی راه‌ها برای حضور مردم در سامرا خاطرنشان کرد: حدود 25 روز قبل از اربعین، داعش عملیاتی انتحاری در یکی از پارکینگ‌های سامرا انجام داد تا موجب وحشت و نگرانی مردم شود ولی زائران حسینی از اینگونه اقدامات نمی‌هراسند و نشان داده‌اند که شوق زیارت در آنها بیش از اینهاست.

شریعتی گفت: امسال شاهد حضور یک میلیون 500 هزار زائر در سامرا بودیم و مأموریت ما نیز همین بود، اینکه شهر مقدس سامرا از این مظلومیت خارج شود و رونق یابد در حالیکه امکانات هم محدود بودند ولی شوق زیارت در مردم ایران و عراق، همه این محدودیت‌ها را پوشش می داد.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد با بیان اینکه حتی پیرمردان و پیرزنان هم می‌خواستند پیاده به زیارت بروند خاطرنشان کرد: این در حالی بود که داعش هنوز در بیجی نزدیک سامرا حضور داشت.

وی ادامه داد: حماسه سازان ما در عرصه‌های گوناگون کاری کردند که تمام دنیا دریافت کسی نمی‌تواند جلوی عشق حسینی ملت ایران و عراق را بگیرد.

شریعتی با بیان اینکه سه مجموعه پزشکی و 23 مرکز خدمت رسانی در زمینه اسکان و تغذیه در سامرا مستقر شده اند گفت: در حوزه های فرهنگی، حمل و نقل، ارتباطات و دیگر مسائل هم حضوری عالی و مثمر ثمر داشته ایم و همه اینها برای خارج کردن سامرا از مظلومتی است که طی سال‌های اخیر شاهدش بوده ایم.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد افزود: بزرگ ترین کاری که در منطقه سامرا و بلد صورت گرفت این بود که عمق خدمات افزایش یافته است یعنی حدود 40 کیلومتر بعد از بغداد و خارج از حرم های مقدس، همچنین به دنبال این هستیم که جاده بغداد به سامرا روزی به مثابه یک مسیر پیاده‌روی دیگر همچون نجف تا کربلا مطرح شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ارزشمندی که امسال شاهد آن بودیم به خدمات داخل حرم‌ها از جمله حراست و مسائل امنیتی مربوط می‌شد که به صورت خودجوش و توسط خواهران و برادران صورت گرفت.

شریعتی با بیان اینکه کنترل بر قیمت کرایه‌ها و خدمات از دیگر اقداماتی بود که در قرارگاه سامرا طی ایام اربعین امسال صورت گرفت افزود: در حوزه ارتباطات و مخابرات، راه اندازی شبکه بی سیم برای ارتباط موکب‌داران، اینترنت وای فای برای زائران و تلفن کارتی از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد گفت:در حوزه گمشدگان و دیگر مسائل امنیتی هم با همکاری و هم افزایی صورت گرفته، شاهد اقدامات گسترده ای بودیم.

وی با اشاره به فعالیت های مربوط به تغذیه و اسکان در ایام اربعین خاطرنشان کرد: البته معتقدیم هنوز در بحث اسکان مشکلات زیادی داریم و باید فکری اساسی برای این منظور بشود زیرا از نظر ظرفیت دارای محدودیت های فراوانی هستیم.

شریعتی با تشکر از اعضای کمیته امنیت سامرا به دلیل هماهنگی و عملکرد درخشان طی چند سال گذشته افزود: مجموعه فعالیت های این کمیته سبب شد کمترین مشکلات را در این بخش شاهد باشیم.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد با بیان اینکه بزرگ‌ترین کارخانه داروسازی عراق در این شهر قرار دارد گفت: سال گذشته این کارخانه موکبی راه اندازی کرد و به رایگان دارو در اختیار زائران قرار می داد، کاری که به صورت خودجوش صورت گرفت.

وی اضافه کرد: چه کسی باور می کرد روزی پرچم گنبد حرم مطهر آقا علی بن موسی الرضا(ع) در شهر سامرا و در بین مردم اهل سنت مورد احترام قرار بگیرد و سپس به حرمین مقدس وارد شود؟

شریعتی با بیان اینکه روزگاری اجناس و کالای ایرانی در سامرا مورد تنفر بود گفت: امروز کالای ایرانی در همه بازارها و مغازه های این شهر فروخته می‌شود و همه به آن افتخار می‌کنند و می‌گویند با کیفیت تر از تولیدات دیگر کشورهاست همچنین بسیاری از اهالی سامرا و دیگر شهرهای عراق ویزای ایران می‌گیرند تا در کشور ما خدمات پزشکی دریافت کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین سامرا و بلد تصریح کرد: هر چه داریم از شهداست، انس با این ستارگان درخشان آسمان ولایت است که توفیق خدمت‌رسانی به زائران را پیدا کرده‌ایم و باید قدردان این محبت و دوستی باشیم.

وی گفت: به دنبال آن هستیم که تعداد موکب‌ها را به 50 مورد برسانیم و امنیت، اسکان، تغذیه و دیگر خدمات بهتر و با کیفیت‌تری را به زائران ارائه دهیم تا شاهد رونق بیشتر زیارت اربعین باشیم.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceno8f.jh8wwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما