چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 73216
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

آیت الله فقیهی: مسئولین برای رفع گرانی، فقر و بیکاری تلاش بیشتری کنند

قم نيوز : در حال حاضر درشرایطی قرار داریم که مردم از مشکلات بیکاری، فقر و گرانی و تورم رنج می برند، باید برای رفع این مشکلات این مردم متدین کاری کرد، حرکتی انجام داد.
مسئولین برای رفع گرانی، فقر و بیکاری تلاش بیشتری کنند
مسئولین برای رفع گرانی، فقر و بیکاری تلاش بیشتری کنند
به گزارش قم نیوز  آیت الله فقیهی با اشاره به سالروز قیام خونین 19 دی مردم قم در دفاع و حمایت از مرجعیت امام راحل، گفت: معتقدیم مرجعیت شیعه وابسته به مردم است و اعتماد مردم به مرجعیت زمانی شکل  می گیرد که مرجع به مردم اعتماد دارند و مردم به رساله های شرعی آنها عمل می کنند.

وی افزود: نمونه از این پیروی، فتوای میرزای شیرازی بود که حتی در درون دربارشاه نفوذ کرد و توانست درباریان را به مبارزه علیه ظلم و استبداد فراخواند و تنباکو  را تحریم کند.

عضو جامعه مدرسین اظهارداشت: امام راحل هم مرجعی بود که مورد علاقه و احترام همه مردم بود. مردم عاشق و دلباخته ایشان بودند و نتوانستند توهین به این عالم فقیه مجاهد را تحمل کنند و دردفاع از امام راحل قیام کردند و حادثه 19 دی را به وجود آوردند.

این استادحوزه علمیه بیان داشت:این احترام تاجایی بودکه مردم حتی با وجود کشته و زخمی دادن زیاد، اما دست از حمایت ازمرجعیت شیعه برنداشتند و نهایتا انقلاب در بهمن سال 57 به پیروزی رسید.

آیت الله فقیهی گفت: نقش مرجعیت و مردم در تداوم انقلاب، بی بدیل است و همین امرباعث تداوم انقلاب شده است.

عضو جامعه مدرسین اظهارداشت: معتقدیم انقلاب ارکانی دارد که از جمله آن مردم هستند. مسئولین باید بدانند  مردم نقش اساسی در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب دارند و اگر نظام باقی است چون مردم به این نظام و انقلاب باور دارد و تا کنون به پای این انقلاب ایستادند وخون دادند.

وی افزود: در حال حاضر درشرایطی قرار داریم که مردم از مشکلات بیکاری، فقر و گرانی و تورم رنج می برند، باید برای رفع این مشکلات این مردم متدین کاری کرد، حرکتی انجام داد.

این استاد حوزه ابراز داشت: معتقدیم مردم ولی نعمت و صاحب اختیار انقلاب هستند و به همین دلیل باید کاری کنیم تا مردم بیش از این در مسائل معیتشی گرفتار نشوند.

آیت الله فقیهی گفت: لازم است برای حفظ انقلاب و نظام، قوانیی به نفع مردم تصویب شود تا شاهد رفع مشکلات جامعه باشیم.

عضو جامعه مدرسین اظهارداشت: معتقدیم اگر در جامعه مشکلاتی مانند دزدی، رشوه، فساد و... است، چون به مبانی دینی و قوانین دین عمل نمی شود.

وی افزود: اگر قوانین دینی جاری می شد، نباید شاهد فساد واختلاس باشیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdciqray.t1apz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما