يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 7325

قرارگاه‌های تابستانی در قم تشکیل می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم از تشکیل قرارگاه‌های تابستانی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خبر داد.
قرارگاه‌های تابستانی در قم تشکیل می‌شود
به گزارش قم نیوز،  امروز با اشاره به فرارسیدن ایام تابستان و ضرورت برنامه‌ریزی تابستانی نهادهای فرهنگی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت در نوجوانان اظهار داشت: در سال جاری اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی در چهار حوزه برای غنی‌سازی اوقات فراغت برنامه‌هایی اجرا خواهد کرد.

وی ادامه داد: برگزاری اردو برای دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان و برنامه اردویی ویژه مسئولان انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم از جمله این برنامه‌هاست.

رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم با اشاره به تشکیل مرکزی به عنوان قرارگاه برای تنظیم این فعالیت‌ها ابراز داشت: در این قرارگاه برنامه‌های مختلفی از جمله برنامه‌های علمی، معرفتی، معنوی، اردویی و تفریحی پی‌ریزی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام برنامه‌های تابستانی اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی ۲۸ خرداد به اتمام می‌رسد، افزود: این برنامه‌ها از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

سرلک ادامه داد: در پایان دوره نیز برای نخستین بار اردوهای زیارتی برگزار خواهد شد که طی آن دانش‌آموزان دبیرستانی به عتبات اعزام می‌شوند و برای دانش‌آموزان راهنمایی اردوی مشهد در نظر گرفته شده است.

حضور بیش از هزار دانش‌آموز در برنامه‌های اتحادیه انجمن‌ها
وی با اشاره به اینکه چهار گروه از دانش‌آموزان در این برنامه‌ها شرکت می‌کنند، گفت: در اردوی مسئولان انجمن، ۱۰۰ نفر شرکت دارند و از هیئت مرکزی انجمن‌ها نیز ۹۰۰ دانش‌آموز در این اردو شرکت می‌کنند.

رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم اضافه کرد: برخی اعضای انجمن‌ها نیز به طور آزاد می‌توانند در برنامه‌های این اتحادیه ثبت‌نام کرده و اوقات فراغت خود را سپری کنند.‌

وی عنوان داشت: دانش‌آموزان به گروه‌های ۱۵ تا ۳۰ نفره تقسیم‌ شده و به ازای هر گروه یک مربی برای هدایت برنامه‌های تابستانی در نظر گرفته شده است.

سرلک ادامه داد: مکان‌های مختلفی برای حضور این گروه‌ها تعیین شده که با حضور در آنها همراه با مربی خود از امکانات و برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

دانش‌آموزان، تابستان با بقاع متبرکه آشنا می‌شوند
وی با بیان دغدغه اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی در زمینه آشنا ساختن دانش‌آموزان با بقاع متبرکه با استفاده از ایام تعطیلات تابستان ابراز داشت: بخشی از گروه‌های دانش‌آموزی در تابستان با هماهنگی اداره اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه مستقر شده و جلسات خود را به صورت چرخشی برگزار می‌کنند.

رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم گفت: در کنار این برنامه‌ها دوره‌های آموزشی فوق برنامه مانند دوره آموزش رایانه، برنامه‌نویسی، زبان انگلیسی و رشته‌های ورزشی با همکاری نهادهای دیگر برای اعضای انجمن‌های دانش‌آموزی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال یک سری برنامه ویژه برای ارتباط با والدین نیز در اتحادیه انجمن‌ها طراحی شده و قرار است با برگزاری جلسات منظم در راستای تقویت روابط میان اتحادیه و والدین دانش‌آموزان تلاش شود.

سرلک افزود: والدین با حضور در این جلسات هم از برنامه‌های اتحادیه آگاهی پیدا می‌کنند و هم با استفاده از اساتید مجرب در زمینه مراحل رشد فرزندان خود و همچنین مسائل تربیتی مخصوص به این دوران، اطلاعات لازم را کسب می‌کنند.

وی ابراز داشت: در کنار این برنامه‌ها یک سری فعالیت در راستای تقویت معنویت در نوجوانان به صورت عمومی برگزار می‌شود که برگزاری جلسات هیئت انصارالمهدی در مناسبت‌های ماه‌های رجب، شعبان و رمضان و برنامه‌های قرآنی ویژه ماه رمضان از آن جمله است.

رییس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قم خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی با هماهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی و برنامه‌های جنبی بازدید از مراکز مختلف از جمله برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.rayct1apwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما