سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 7370

اعزام هیات برگزارکننده نمایشگاه کلانتان به کشور مالزی

قم نيوز : قم نیوز: به منظور برگزاری نمایشگاه كلانتان، هیأت برگزاركننده نمایشگاه عازم كشور مالزی شدند.
اعزام هیات برگزارکننده نمایشگاه کلانتان به کشور مالزی
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام  محمدحسین موسی پور در جمع هیات برگزارکننده نمایشگاه کلانتان مالزی در سخنانی اظهار داشت: توسعه روابط و مبادلات تجاری با دیگر کشورها امتیاز مهمی برای اقتصاد هر کشور بشمار می رود.

وی با بیان اینکه اقتصاد برتر، اقتصاد صادرات محور است، خاطرنشان کرد: هر کشوری که بتواند حجم بیشتری از صادرات محصولات و بازارهای کشورهای هدف را به خود اختصاص دهد، از اقتصاد پایدارتر و رو به رشدی برخوردار خواهد بود.

استاندار قم تحریم های اقتصادی را به عنوان مهمترین ابزار جبهه متحد استکبار برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: در شرایط کنونی برای خنثی کردن تحریم های دشمنان و دستیابی به قله های پیشرفت و ترقی، افزایش مبادلات تجاری با دیگر کشورها از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مسیری روشن و بالنده پیش روی بشریت نهاده تصریح كرد: ارتقاء روابط تجاری و اقتصادی و افزایش مبادلات با دیگر كشورها آثار فرهنگی نیز در پی داشته و موجب صدور پیام انقلاب اسلامی و ارزش های اسلامی و انسانی در سرتاسر جهان خواهد شد.

موسی پور نظام مقدس جمهوری اسلامی را نظامی مبتنی بر آموزه های دینی و اخلاقی و شکل گرفته بر محور عدالت خواهی و ظلم ستیزی عنوان کرد و افزود: تجار و بازرگانان کشورمان به عنوان سفیران نظام اسلامی باید بسیار مراقب باشند تا آنچه از رفتار و گفتار آنها منعکس می شود، منطبق با تصویر نقش بسته از انقلاب اسلامی در اذهان جهانیان باشد.

وی با بیان اینکه نام قم با نام اسلام و انقلاب و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) گره خورده است، خاطرنشان کرد: قطعا توقع از هیات های اعزام شده از قم به ویژه در کشورهای اسلامی بسیار فزون تر و البته استقبال از آنها نیز بسیار بیشتر خواهد بود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود ایالت کلانتان مالزی را از ایالت های مذهبی کشور مالزی و دارای بازار بسیار مناسب برای صادرات انواع محصولات دانست و گفت: امیدواریم برگزاری نمایشگاه قم در این منطقه مقدمه خوبی برای ایجاد روابط مستمر تجاری و فرهنگی با کشور مالزی و کشورهای جنوب شرق آسیا باشد.

وی همچنین بر ضرورت صادرات محصولات با کیفیت عالی و انجام به موقع تعهدات و حسن اجرای کارها در روابط تجاری با دیگر کشورها تاکید کرد و گفت: تجار و بازرگانان نباید به سود کوتاه مدت و آنی توجه کرده و باید همواره به دنبال صادرات پایدار و برقراری روابط تجاری مثبت و موثر باشند.

موسی پور در پایان از تلاش همه مسوولان و دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه مالزی قدردانی کرد و گفت: این نمایشگاه ظرف مدت یك ماه از امضای تفاهم نامه با مسوولان کشور مالزی و با فراهم آوردن همه مقدمات و تمهیدات لازم از ۲۶ خردادماه به مدت یک هفته با محوریت ارایه محصولات و تولیدات صنعتی، کشاورزی و فرهنگی استان قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.yayct1apubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما