سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 7385

67پروژه سازمان جهاد کشاورزی قم به بهره برداری می رسد

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: 27 خرداد ماه، 67 پروژه رضا سیار در قم به بهره برداری می رسد.
67پروژه سازمان جهاد کشاورزی قم به بهره برداری می رسد
به گزارش قم نیوز، رضا سیار ظهر سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام سعیدی امام جمعه قم با اشاره به افتتاح پروژه های سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: این پروژه ها برای ۳۵۰ نفر اشتغال زایی کرده است.

وی به میزان و منابع اعتبار این طرح ها اشاره کرد و بیان داشت: کل اعتبار این طرح ها ۱۶ میلیارد تومان است که هفت میلیارد تومان از منابع دولتی و مابقی از بخش خصوصی تامین شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: این طرح ها در زمینه شیلات، آب و خاک، تولیدات دامی و تولیدات گیاهی است.

سیار از تخصیص مبلغ ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به زیرساخت های قم خبر داد و اظهار کرد: این کمک از سوی دولت کم نظیر بوده است و جا دارد برای این امر از دولت تشکر کنیم.

وی با انتقاد از برخی موازی کاری ها و کارهای کارشناسی نشده تصریح کرد: برای اجرای درست امور مرتبط با یکدیگر باید تمامی وظایف توسط یک وزارتخانه انجام بگیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: امروز متاسفانه مشاهده می شود که برخی وظایفی سازمان جهاد کشاورزی به دست برخی ارگان های دیگر انجام می شود و این موضوع باعث مشکلات زیادی ده است.

سیار تصریح کرد: وجود این ناهماهنگی ها همه را اذیت می کند و دود این مسائل به چشم مردم می رود.

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی به خوبی می تواند در صورت نبود این ناهماهنگی ها از عهده وظایف خود بربیاید ابراز داشت: ما توانستیم با اصلاح ژنتیک و تغییر رژیم غذایی تولید شیر را از سرانه هشت کیلو شیر از یک راس گاو شیرده در سال ۷۰ به ۲۸ کیلو برسانیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با ابراز اینکه تنظیم بازار مرغ، گوشت و تخم مرغ غیر ممکن نیست اظهار داشت: در حال حاضر ۸۵ درصد تخم مرغ تولیدی استان قم مازاد است و ما می توانیم از آن در بازار کشورهایی مثل عراق استفاده کنیم و دیگر مجبور نباشیم با پرداخت هزینه ای هنگفت مازاد تولید خود را معدوم کنیم.

سیار به سخنان احمدی نژاد مبنی بر اینکه سال ۹۱ سال توسعه کشاورزی است گفت: مبلغ ۲۱۱ میلیارد از صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی قم اختصاص داده شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: سیستم بانکی تشریفات معمول را رها و امور را برای سرمایه گذاری تسهیل کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم در پایان به نامگذاری امسال به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تصریح کرد: تحقق شعار سال بدون تغییر در ساختار وضعیت موجوئ ممکن نیست.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.v8fbjh8xn9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما