يکشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 73890
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

احداث کارخانه هاضم و زباله‌سوز هنوز به نتیجه نرسیده است

قم نيوز : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: با توجه به شرایط مالی و ارزی کشور، توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری برای احداث هاضم و زباله‌سوز پایین آمده و هنوز با توجه به برگزاری دو فراخوان سرمایه‌گذار برای این پروژه جذب نشده است.
احداث کارخانه هاضم و زباله‌سوز هنوز به نتیجه نرسیده است
احداث کارخانه هاضم و زباله‌سوز هنوز به نتیجه نرسیده است
به گزارش قم نيوز سیدعبدالله میر ابراهیمی امروز با بیان اینکه طی سال‌های اخیر شهرداری به طور جد پیگیر جلوگیری از دفن زباله‌ها در سایت البرز با احداث سیستم‌های تبدیلی بوده است، اظهار کرد: متاسفانه یکی از پروژه‌های شهرداری در این زمینه احداث کارخانه زباله سوز و هاضم بوده که به دلیل مشکلات اقتصادی و برخی قوانین دولت همچنان به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه در بحث زباله سوز و هاضم حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: با توجه به تنش‌های اقتصادی که در کشور وجود دارد و وضعیت نرخ ارز ریسک سرمایه‌گذاری بالا رفته و مشکلاتی هم در بخش قیمت خرید برق داریم که براساس ریال است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه سرمایه‌گذار برای احداث این کارخانه‌ها باید منابع ارزی وارد کند، خاطرنشان کرد: به همین خاطر توجیه اقتصادی پایین آمده و هنوز با توجه به برگزاری دو فراخوان سرمایه‌گذار جذب نشده است.
وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی در کشور وجود دارد، افزود: هنوز محدودیت‌هایی از باب سرمایه‌گذاری خارجی در ایران داریم که نگران بحث تحریم‌ها هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgz79u.ak9wy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما