پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : 74339
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» عنوان کرد

فعالیت 130 خادم افتخاری به مدت 18 شب/هزینه‌ها با مشارکت مردم تامین می‌شود

قم نيوز : مدیر نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» از فعالیت این نمایشگاه تا 21 بهمن‌ماه یاد کرد و گفت: دو ماه قبل از شروع نمایشگاه کارگروهی 20 نفره فعالیت خود را در راستای برپایی این نمایشگاه دنبال کردند و در شب‌های نمایشگاه نیز نزدیک به 130 خادم افتخاری به صورت مستقیم درحال فعالیت هستند.
فعالیت 130 خادم افتخاری به مدت 18 شب/هزینه‌ها با مشارکت مردم تامین می‌شود
فعالیت 130 خادم افتخاری به مدت 18 شب/هزینه‌ها با مشارکت مردم تامین می‌شود
به گزارش قم نیوز سیدمحمد روحانی با اشاره به اینکه نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» از سوم بهمن‌ماه در نزدیکی تقاطع غیرهمسطح شهدای 15 خرداد کار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: این نمایشگاه به مدت 18 شب طی ساعات 19 الی 23  از شهروندان و زائران شهر مقدس قم میزبانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: این نمایشگاه به همت هیأت محبین اهل‌بیت(ع) برای هجدهمین سال متوالی به صورت دقیق و بدون تعصب به بررسی رخ‌دادها و وقایع تاریخ صدر اسلام می‌پردازد و امسال نیز همانند سال گذشته از قالب‌های مختلف هنری از جمله نمایش و روایت‌گری استفاده خواهد کرد.

مدیر نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» خاطرنشان کرد: در صحنه نخست مردم در بازارچه شهر مدینه قرار می‌گیرند و در قالب نمایشی از خدماتی که رسول اکرم(ص) در راستای جهل‌زدایی از امت داشتند، آگاه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در صحنه دوم نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» لحظات غم‌انگیز رحلت حضرت محمد(ص) به نمایش گذشته می‌شود، عنوان کرد: در سومین صحنه رخدادهای شورای سقیفه نمایش داده می‌شود.

روحانی با بیان اینکه هشت صحنه محتوایی برای بازدیدکنندگان نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم»  درنظر گرفته شده است، گفت: وقایع کوچه بنی‌هاشم و حمله به خانه حضرت زهرا(س) نیز بخشی از صحنه‌های این نمایشگاه را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در یکی از غرفه‌های نمایشگاه با عنوان «مهدویت»، جمع‌بندی نمایشگاه و وظیفه فعلی شیعیان در راستای زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) تبیین می‌شود.

روحانی از ارائه محصولات فرهنگی به‌عنوان بخش پایانی این نمایشگاه یاد کرد و گفت: در این بخش علاوه بر ارائه محصولات فرهنگی، با استفاده از ظرفیت جمعی از هنرمندان اسماء متبرکه و جلاله خطاطی و به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» هر ساله از نظر محتوایی مورد بررسی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مراجع تقلیدی از جمله آیت‌الله نوری همدانی از این مجموعه بازدید کرده و علمای دینی نیز نظر و پیشنهادات خود را در مورد صحنه‌های مختلف این نمایشگاه مطرح کرده‌اند.

مدیر نمایشگاه «کوچه‌های بنی‌هاشم» یادآور شد: دو ماه قبل از شروع نمایشگاه کارگروهی 20 نفره فعالیت خود را در راستای برپایی این نمایشگاه دنبال کردند و در شب‌های نمایشگاه نیز نزدیک به 130 خادم افتخاری به صورت مستقیم درحال فعالیت هستند.

وی مطرح کرد: بازدید از نمایشگاه رایگان است و تاکنون از هیچ دستگاهی برای این نمایشگاه حمایت مادی دریافت نشده است چراکه ما تلاش می‌کنیم هزینه‌های نمایشگاه به صورت مردمی تامین شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcf1mde.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما