پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 74359
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطرح کرد

هدف گذاری برای رسیدن به 2 هزار واحد بوم گردی در کشور

قم نيوز : رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تعداد واحدهای بوم گردی در کشورمان از 1500 واحد گذشت و به دنبال رسیدن این عدد به دو هزار واحد هستیم.
هدف گذاری برای رسیدن به 2 هزار واحد بوم گردی در کشور
هدف گذاری برای رسیدن به 2 هزار واحد بوم گردی در کشور
به گزارش قم نیوز علی اصغر مونسان ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به اشتغال زایی بخش صنایع دستی اظهار کرد: 450 هزار نفر از کسانی که در این بخش فعالیت می‌کنند در سامانه سازمان میراث فرهنگی ثبت نام کردند، البته پیش بینی می‌شود که 1.5 میلیون نفر دیگر در صنایع دستی کشور به خصوص در منازل فعال باشند.

وی ادامه داد: صنایع دستی نقش زیادی را در اشتغال کشور به خصوص روستاها و مناطق محروم ایفا کرده است و 70 درصد هنرمندان صنایع دستی بانوان هستند، 1500 میلیارد تومان گردش مالی صنایع دستی در کشور است، به دنبال بزرگ کردن بازار صنایع دستی در ایران هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در پروژه‌های لوکس تهران از صنایع دستی کشورمان استفاده می‌شود و بازار بزرگی برای این صنایع در حال باز شدن است.

مونسان برندسازی صنایع دستی را برنامه سازمان میراث فرهنگی دانست و تصریح کرد: برندسازی بر افزایش ارزش افزوده تاثیر زیادی دارد، همچنین برای بسته بندی مدرن صنایع دستی تلاش می‌کنیم و شرکت‌هایی در این زمینه ایجاد شدند تا از فروش فله ای صنایع دستی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در گذشته تنها کار مرمت و احیا را در اماکن تاریخی انجام می‌دادیم، ولی اکنون به دنبال واگذاری این اماکن برای رونق کسب و کار هستیم تا این اماکن تاریخی به اماکن اقامتی و رستوران‌ها تبدیل شوند، این اماکن مورد استقبال گردشگران خارجی هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در بخش گردشگری با وجود فشارهای آمریکایی‌ها، شاهد رشد در سال جاری هستیم و کمترین اثر تحریم را در بخش گردشگری شاهد بودیم، علی رغم تبلیغات مسمومی که غربی‌ها علیه ایران دارند، سال گذشته پنج میلیون و 100 هزار گردشگر به کشورمان آمدند، امسال در 9 ماه سال جاری شاهد سفر 6 میلیون گردشگر به ایران بودیم.

مونسان گردشگری را دارای کارکردهای فرهنگی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: گردشگران خارجی پس از سفر به ایران، ذهنیتشان نسبت به کشورمان تغییر می‌کند، آن‌ها در سفرنامه‌هایشان به امنیت ایران اشاره کردند.

وی ادامه داد: تعداد واحدهای بوم گردی در کشورمان از هزار و 500 واحد گذشت و به دنبال رسیدن این عدد به دو هزار واحد هستیم، هدف ما جلوگیری از مهاجرت روستاییان است و به متقاضیان بوم گردی تسهیلات ارزان قیمت داده می‌شود، پرداخت سه هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات با سود 6 درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای بخش گردشگری در مناطق روستایی پیش بینی شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: این سازمان آمادگی دارد که منازل علما را در شهرهایی همچون قم در قالب یک مجموعه ثبت جهانی کند که در آن صورت دیگر امکان تخریب این منازل وجود ندارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchwxnq.23nkmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما