چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : 74993
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه:

سامانه سجام به 2500 سازمان دولتی وصل است

قم نيوز : مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی قوه قضاییه گفت: سامانه مردمی سجام به 2500 سازمان دولتی در کشور وصل است و گزارش های رسیده مردمی، برای این سازمان ها ارسال می شود.
سامانه سجام به 2500 سازمان دولتی وصل است
سامانه سجام به 2500 سازمان دولتی وصل است
به گزارش قم نیوز سیدعلی اصغر رفاهی در کارگاه تربیت مدرس ملی از بکارگیری دیده بانان مردمی برای ناامن سازی محیط تولید و توزیع مواد مخدر در محل این معاونت خبرداد.

وی با تاکید براینکه امکان حذف گزارش در سیستم وجود ندارد، اظهارداشت: دیده بانان مردمی مطمئن باشند وقتی گزارشی از تخلفی برای این سامانه ارسال می کنند، این گزارش قابل حذف کردن نیست و هیچ کس حق کم یا زیاد کردن آن را ندارد.

وی ادامه داد: اگر مسئول استانی گزارش را رد کرد باید برای رد آن دلیل بیاورد.

رفاهی از انجام طراحی جدید برای سامانه سجام خبرداد و گفت: قرار است سامانه طوری طراحی شود که گزارش های ارسالی دیده بانان مردمی به طور خودکار به مقامات مربوطه فرستاده شود.

به گفته وی، در سامانه جدید، به محض ثبت نام برای دیده بان پیامک ارسال می شود و اگر هم گزارش ارسالی دیده بانی مورد تایید قرار گرفت، نتیجه گردش کار برای او پیامک می شود.

این مستشار قضایی تصریح کرد: 10 موضوع فعلا در اولویت سامانه مردمی سجام قرار دارد که عبارتند از احیای حقوق عام، قاچاق کالا و ارز، فساد اداری مالی و جرایم اقتصادی، اقدامات مرتبط با منابع طبیعی با اولویت تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی (زمین خواری)، فرار مالیاتی، صیانت از منابع آب، مواد مخدر، تخلفات، جرایم و حوادث کارگاهی و مشروبات الکلی.

مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تقسیم بندی نظارت به دو بخش متمرکز و غیرمتمرکز گفت: سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه نظارت متمرکز دارند و با وجود اینهمه دستگاه های نظارتی متاسفانه هنوز شاهد برخی تخلفات هستیم که نظارت غیرمتمرکز یعنی همان نظارت مردمی و از طریق سامانه سجام می تواند این تخلفات را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

وی افزود: نظارت غیرمتمرکز یعنی نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر مسئولان.

رفاهی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت کار دیده بانان پیشپیری از وقوع جرم گفت: این دیده‌بانان باید مورد تشویق و حمایت قرار بگیرند و به همین منظور با هماهنگی آستان قدس رضوی، دیده بانان فعال به عنوان خادمیاران حرم امام رضا (ع) نائل می شوند.

سامانه سجام(سامانه جامع اطلاع رسانی مردمی) توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و به منظور استفاده از ظرفیت بزرگ مردم در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی و مشارکت این دیده بانان در ارسال گزارش های تخلفاتی در محل زندگی راه اندازی شده است و یکی از مزیت‌های این طرح، رویکرد نوین آن در استفاده از فضای مجازی و سهولت دسترسی افراد برای ارسال گزارش‌ها و پیگیری‌ها می‌باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbf9bz.rhba9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما