پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۲
کد مطلب : 74996
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

توسعه اراضی کشاورزی سیاست قم نیست

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: 20 هزار هکتار باغ در استان داریم و توسعه اراضی کشاورزی به هیچ وجه سیاست استان قم نیست.
توسعه اراضی کشاورزی سیاست قم نیست
توسعه اراضی کشاورزی سیاست قم نیست
به گزارش قم نیوز محمد رضا طلایی امروز با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی استان قم اظهار کرد: حدود 0.46 درصد از اراضی کشاورزی کشور در این استان قرار دارد، اما با این وجود، تولیدات کشاورزی قم بیشتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع و محدودیت‌های آبی در استان در قم باید الگوی کشت را در این استان تغییر بدهیم، این کار در قم با مشارکت مهندسین بخش کشاورزی شروع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: وظیفه دولت فراهم کردن امنیت غذایی مردم است و باید در این راستا امنیت شغلی برای کسانی که می‌توانند این امنیت را به وجود آورد، فراهم شود.

طلایی اراضی قابل کشت کشاورزی در استان قم را 105 هزار هکتار دانست و تصریح کرد: 17 هزار هکتار از این اراضی به کشت جو، پنج هزار هکتار به کشت گندم، دو هزار هکتار به کشت کلزا اختصاص پیدا کرده است، 20 هزار هکتار باغ در استان قم داریم و محصولاتی همچون یونجه، ذرت، پنبه و صیفی جات در استان کشت می‌شوند.

وی ادامه داد: توسعه اراضی کشاورزی به هیچ وجه سیاست استان قم نیست، اما در مقابل هر سال بیش از چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قم را به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز می‌کنیم و به دنبال این هستیم که تمام اراضی کشاورزی استان که قابلیت دارند تا پنج سال آینده به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: به صورت میانگین میزان تولید بخش کشاورزی استان در طول یک سال، 745 هزار تن است که از این رقم حدود 320 هزار تن مربوط به محصولات دامی و 425 هزار تن نیز مربوط به محصولات زراعی و باغی است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته 500 میلیون مترمکعب روان آب وارد استان قم می‌شد که اکنون این عدد به صفر رسیده است،  همین دلیل بزرگ ترین چالشی که اکنون بخش کشاورزی استان با آن مواجه است، کمبود منابع آبی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcepo8f.jh8eoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما