يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 7503

30 درصد کلاس‌های درس مدارس قم هوشمند می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش قم از مجهز شدن 30 درصد از کلاس‌های درسی استان قم تا پایان سال تحصیلی آینده به تجهیزات هوشمندسازی مدارس خبر داد.
30 درصد کلاس‌های درس مدارس قم هوشمند می‌شود
به گزارش قم نیوز، غلامحسین احمدی امروز با اشاره به اجرایی شدن طرح هوشمندسازی مدارس در سراسر کشور اظهار داشت: این طرح در استان قم با قوت خوبی دنبال می‌شود و سال گذشته توانستیم ۲۸ مدرسه را به طور کامل به تجهیزات هوشمندسازی مجهز کنیم.

وی ادامه داد: به جز این ۲۸ مدرسه، ۵۰۰ کلاس درس در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ به فناوری‌های نوین مجهز شده است که این تعداد در مجموع ۱۲۶ مدرسه پراکنده هستند.

رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش قم خاطرنشان کرد: سال گذشته در امر هوشمندسازی مدارس بیشتر از تکنولوژی‌هایی مانند رایانه شخصی و دیتاپروژکتور استفاده کرده‌ایم اما در سال جاری تجهیزاتی مانند تخته هوشمند و میز کار هوشمند در این زمینه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: سال گذشته از محل اعتبارات استانی و ملی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای این منظور هزینه شد که امسال نیز استانداری قم به آموزش و پرورش قول مساعدت در این زمینه داده است.

احمدوند با اشاره به اینکه برای هوشمندسازی مدارس هزینه‌ای از اولیای دانش‌آموزان گرفته نشده است، ابراز داشت: تمام اعتبارات این طرح از بودجه‌های استانی و ملی تامین شده است.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که به منظور استفاده از تکنولوژی‌های نوین در آموزش برای استان قم انجام شده است، در سال آینده هزار کلاس در سطح استان قم به تجهیزات هوشمند مجهز خواهند شد.

رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش قم با اشاره به اینکه تا به حال ۱۵ درصد کلاس‌های درسی استان قم به تجهیزات هوشمند مجهز هستند، عنوان داشت: در سال جاری تلاش می‌کنیم این میزان را به ۵۰ درصد برسانیم.

وی با بیان تاثیرات مطلوبی که این طرح برای دانش‌آموزان دارد، تصریح کرد: مدارس هوشمند افت تحصیلی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و دانش‌آموز در این مدارس خلاقانه‌تر وارد محیط درس می‌شود.

احمدوند اذعان داشت: کلاس‌های هوشمند موجب بالا رفتن تمرکز دانش‌آموز شده و تدریس را برای معلم نیز آسان‌تر می‌کند که رضایت‌مندی اولیای دانش‌آموزان را نیز به همراه داشته است.

وی با اشاره به ضرورت آماده‌سازی معلمان برای استفاده صحیح از این تجهیزات ابراز داشت: برای معلمان مدرسه‌ای که این تجهیزات وارد آن می‌شود، کلاس‌های آموزشی برپا شده تا مهارت‌های لازم توسط آنان کسب شود.

رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش قم اضافه کرد: معلمانی که از تجهیزات هوشمندسازی استفاده بهتری داشته باشند، در ارزشیابی‌ها نمره بهتری کسب خواهند کرد.

وی عنوان داشت: بسیاری از فرهنگیان به علت مزایایی که این طرح دارد، به طور مرتب پیگیری‌هایی انجام می‌دهند تا کلاس‌های درس خود را تجهیز کنند و این موضوع نشان‌دهنده همراهی فرهنگیان با این طرح است.

احمدوند با اشاره به اهمیت تولید محتوای مناسب با آموزش الکترونیک اذعان داشت: بیش از ۷۰ عنوان بسته آموزشی که به تائید آموزش و پرورش رسیده است، در این راستا تکثیر شده و در دسترس معلمان و دانش‌آموزان قرار گرفته است.

وی گفت: در آینده نزدیک نیز مدارسی که در طرح هوشمندسازی قرار گرفته‌اند، بسته‌های آموزش الکترونیک را دریافت می‌کنند.

رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش قم افزود: در راستای کمک به استفاده بهتر از مدارس هوشمند، جشنواره دستاوردهای فناوری‌ اطلاعات استان قم در حال برگزاری است که این جشنواره می‌تواند کمک موثری برای ایجاد مهارت الکترونیک در دانش‌آموزان و معلمان باشد.

وی ادامه داد: مدت‌ها کتاب، اصلی‌ترین منبع اطلاعاتی در امر آموزش محسوب می‌شد اما تحولات و پیشرفت‌های سریع فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در سال‌های اخیر سبب شده است بسیاری از جنبه‌های زندگی بشر دستخوش تغییرات بنیادین شده و مفاهیم جدیدی شکل گیرد.

احمدوند ابراز کرد: بسیاری از محدودیت‌های زندگی بشر امروزه به واسطه پیشرفت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال از بین رفتن است و آموزش الکترونیکی یکی از زمینه‌هایی است که استفاده از آن به دلیل ارتقای کیفیت آموزش اجتناب ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: یادگیری الکترونیکی شکلی از یادگیری است که اجرای آن بدون محدودیت جغرافیایی و زمانی است و از این رو می‌تواند در ارتقای وضعیت آموزش جامعه بسیار مفید باشد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.z9urak9nwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما