يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : 75102
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
پنجشنبه هفته جاری در قم؛

دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر برگزار می شود

قم نيوز : دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر، پنجشنبه هفته جاری از ساعت ۹ الی ۱۷ در تالار آیه مدرسه اسلامی هنر و با حضور جمعی از طلاب، هنردوستان و هنرمندان برگزار خواهد شد.
دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر برگزار می شود
دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر برگزار می شود
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدحسین نواب رئیس مرکز اسلامی هنر امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این مرکز پرداخت به تشریح برنامه ها و جزئیات دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر پرداخت و گفت: امروزه فضای کلی دنیا به سمتی است که اندیشمندان عالم به دنبال برگشت به اسلام واقعی است و غربی ها به خوبی فهمیده اند که برای تعامل با اسلام و دنیای اسلام باید به منابع اصیل و خود مسلمین مراجعه کنند نه به ذهنیت خودشان.

وی افزود: همواره این تهمت زده می شد که اسلام و هنر قابل جمع نیستند و غربی ها به این حرف بی اساس دامن می زدند، اما وقتی یک مشاهده دقیق از قرآن و روایات می کنیم می بینیم که جای جای این معارف ناب و اصیل تشویق به مقوله هنر می باشد.

رئیس مدرسه اسلامی هنر با بیان نقش و جایگاه هنر در انتقال مفاهیم دینی گفت: بی خوبی می توان ادعا کرد که بخش زیادی از انتقال دینی به واسطه هنر بوده است.

حجت الاسلام نواب با اشاره به اهداف برگزاری همایش ملی قرآن کریم و هنر خاطر نشان ساخت: هدف این است که مفاهیم قرآن به صورت ترجمه تصویری درآید تا برای همگان قابل فهم باشد.

حجت الاسلام علیرضا قائم نیا دبیر علمی همایش ملی قرآن کریم و هنر نیز در ادامه این نشست، گفت: تاکنون 28مقاله برای این همایش دریافت شده که شش مقاله پذیرفته می شود و 17 مقاله نیز سفارش داده شده است.

وی گفت: دومین همایش ملی قرآن کریم و هنر پنجشنبه هفته جاری از ساعت 9 الی 17 در تالار آیه مدرسه اسلامی هنر و با حضور طلاب و هنردوستان و هنرمندان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcewz8f.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما