پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 75329
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم:

۷۰ درصد دام‌های قم صادر می‌شود/ دام مولد در استان نداریم

قم نيوز : مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم گفت: ۳۰ درصد از دام‌های موجود در قم، مورد نیاز مردم استان است و مابقی صادر می‌شود.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم: ۷۰ درصد دام‌های قم صادر می‌شود/ دام مولد در استان نداریم
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم: ۷۰ درصد دام‌های قم صادر می‌شود/ دام مولد در استان نداریم
به گزارش قم نیوز حسین امیری در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: قم مرکز دامپروری است که دام لاغر را تحویل گرفته، پروار کرده و به استان‌های مورد نیاز صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد دام پرواری قم مازاد است، عنوان کرد: در طول سال ۳۰ درصد از دام‌های قم مورد نیاز داخل استان است و مابقی به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

امیری با تاکید بر اینکه استان قم از گذشته مرکز پروار دام بوده است، ابراز کرد: دام مولد نمی‌تواند در قم باشد چراکه دام مولد در استان‌هایی است که تولید کننده هستند؛ در قم دام پروار بندی و توزیع می‌شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم ادامه داد: در بخش جعفریه دام سنگین و بعضا مولد داریم و از سوی دیگر بحث قاچاق شتر کمتر از دیگر دام‌ها مطرح است.ما نمی‌گوییم در قم بحث دام مولد قاچاق نشده، اما در مقابل سایر استان‌هایی که وجود داشت، بسیار ناچیز بوده است.

امیری با بیان اینکه کشفیات ما دام پرواری بودند، گفت: تنها یک محموله قاچاق دام مولد در قم کشف کردیم که ۸۳ راس دام بود که شخصا در کشف آن در دامشهر حضور داشتم.

وی یادآور شد: قاچاق دام در قم، عمدتا برای دام پرواری است که افراد فرصت‌طلب و دلال به دنبال خروج آن از استان بودند؛ همچنین دلال‌ها به دنبال دام مولد در روستاها و مراکز پرواربندی دام رفتند که به نتیجه نرسیدند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری قم اضافه کرد: تحت شرایطی که در شیوه‌نامه ابلاغی اعلام شده، دام از استان قم به سایر استان‌ها صادر می‌شود و هیچ محدودیتی نداریم.

امیری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ هزار راس دام مولد سنگین در استان قم داریم، ابراز کرد: دام حذفی مولد از دور خارج شده و صرفا باید کشتار شود که ما از معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور اجازه گرفتیم تا این نوع دام‌ها را کشتار کنیم.

وی عنوان کرد: تایید تخلیه و کشتار دام حذفی مولد را از استان مقصد می‌گیریم و بعدا متوجه می‌شویم که دام‌ها به مقصد رسیده و کشتار شده است.

انتهای پیام/113
https://qomnews.ir/vdcf1mde.w6dt0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما