شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 75371
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خبر داد

برون سپاری مددکاری اشتغال و مشاوره خانواده

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از برون سپاری مددکاری اشتغال و مشاوره خانواده برای نخستین بار خبر داد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خبر داد: برون سپاری مددکاری اشتغال و مشاوره خانواده
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خبر داد: برون سپاری مددکاری اشتغال و مشاوره خانواده
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار ضمن تشکر از مردم استان قم، علما، مراجع و استاندار که همیشه یار و یاور کمیته امداد امام خمینی(ره) بودند اظهار کرد: چند رویکرد در استان قم دنبال می‌شود که یکی از رویکردها مردمی کردن خدمت به نیازمندان است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس توانستیم بخشی از ارائه خدمات به نیازمندان را از طریق مساجد انجام داده و به مساجد واگذار کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از برون سپاری مددکاری اشتغال و مشاوره خانواده برای نخستین بار خبر داد و افزود: در این بخش از ظرفیت‌های بخش خصوصی بهره‌مند شدیم و کیفیت خدمات افزایش پیدا کرده و رضایتمندی مددجویان کسب شده است.

وی با بیان اینکه اولویت‌بندی خدمات برای خانواده‌ها در در دستور کار قرار گرفت گفت: سطح‌بندی مددجویان نیز صورت گرفت که بر این اساس تعداد قابل توجهی از نیازمندان مستمر و کسانی که به صورت موردی مراجعه می‌کنند سطح‌بندی شدند تا خدمات آنها اثر بخشی بیشتر داشته باشد.

میرشکار خاطرنشان کرد: اکنون به 22 هزار و 588 خانوار به صورت مستمر کمک می‌شود و تعداد دانش‌آموزان زیر پوشش 3 هزار و 900 نفر هستند.


بالاترین آمار زنان سرپرست خانوار متعلق به قم است

وی با بیان اینکه از نظر آماری بالاترین آمار زنان سرپرست خانوار کشور متعلق به استان قم است گفت: 15 هزار و 40 نفر از سرپرستان بانوان هستند که نسبت به کشور این رقم بالا است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم خاطرنشان کرد: از نظر میزان کمک‌های صدقه بالاترین آمار در سطح کشور نسبت به جمعیت وجود دارد و همچنین در حوزه اکرام ایتام 17 هزار حامی در سطح قم فعال هستند و به طور میانگین ایتام نزدیک به 347 هزار تومان در ماه دریافت می‌کنند که این آمار قابل توجهی است.

وی عنوان کرد: در استان قم درآمدها علاوه بر 308 میلیارد تومان که از محل مشارکت مردمی بوده نزدیک به 68 میلیارد تومان نیز اعتبارات دولتی بوده که در 11 ماهه اختصاص پیدا کرده است.

میرشکار ادامه داد: 106 تا 107 میلیارد تومان طی 11 ماه در زمینه مستمری خانواده‌ها هزینه شده و موارد دیگر در بخش فرهنگی، درمان و مسائل دیگر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های استان پیگیری می‌شود گفت: نگاهمان بر این است که خانواده‌هایی که شناسایی یا معرفی می‌شوند در مقاطع یک تا سه ساله استعدادهای سرپرست و فرزندان شناسایی و به آنها مشاوره و آموزش ارائه ‌شود تا متناسب با وضعیت جسمی و درآمدی بتوانند اشتغال داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به نگاه ویژه دولت و مجلس نسبت به این قضیه گفت: در 11 ماهه نخست سال جاری هزار و 119 نفر از خانواده‌ها موفق به دریافت وام اشتغال شدند که همه آنها دارای شناسنامه هستند و نظارت بر آنها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: میزان وام اشتغال پرداخت شده طی این مدت  22 میلیارد تومان بوده که بخشی از سوی بانک‌ها اختصاص پیدا کرده و بخشی از محل صندوق قرض الحسنه بوده است.

وی عنوان کرد: طی بازدیدهای صورت گرفته مشخص شده که مددجویان توانستند حداقل درآمد را کسب کنند که شامل 400 هزار تا 4 میلیون تومان است.

 
6 هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد قرار گرفتند

میرشکار با بیان اینکه در پایان سال 96 نزدیک به 2 هزار نفر به واسطه ایجاد اشتغال از پوشش کمیته امداد خارج شدند گفت: امسال در چند ماه آینده بدون تردید یک سری از افراد که به درآمد ثابت رسیدند شناسایی می‌شوند و جشن توانمندسازی برای آنها برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات به معنای جداسازی کامل از خدمات نیست بلکه حمایت و نظارت صورت می‌گیرد و به مشکلات آنها رسیدگی می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با بیان اینکه تعداد مراجعات از شهریور ماه  افزایش پیدا کرد گفت: طی 11 ماه  سال جاری 53 هزار و 336 نفر مراجعه کردند که در سیستم نرم‌افزاری ثبت شده که از این تعداد به طور عمده افرادی بودند که زیر پوشش نبودند.

وی خاطرنشان کرد: طی سه ماه گذشته نزدیک به 6 هزار خانواده زیر پوشش قرار گرفته و مستمری بگیر شدند.

میرشکار عنوان کرد: 156 هزار درخواست در سیستم ثبت شده که بسیاری از درخواست‌ها غیر حضوری بوده و از طریق مجامع مختلف معرفی شدند که تلاش می‌شود بتوانیم به آنها پاسخ مناسب بدهیم.

وی با اشاره به افزایش مستمری خانواده‌ها گفت: سال گذشته عنایت مجلس و دولت و پیگیری‌های کمیته امداد مستمری خانواده‌ها افزایش خوبی پیدا کرد و سال گذشته 20 درصد و امسال نیز 20 درصد در قانون بودجه سال 98 در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdccs1qm.2bqpm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما