چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : 7552

جمع آوری روزانه 4 تن پسماند عفونی از مراکز بهداشتی و درمانی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از جمع آوری روزانه 4 تن پسماند عفونی مراکز بهداشتی و درمانی سطح شهر خبر داد.
جمع آوری روزانه 4 تن پسماند عفونی از مراکز بهداشتی و درمانی
قم نیوز: سیدعبدالله میرابراهیمی اظهار کرد: با وجود نص صریح قانون مدیریت پسماندها که تولید کنندگان پسماند ویژه را مسوول مدیریت پسماند تولیدی خود اعلام کرده اما این سازمان در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه و برای همکاری با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی استان قم، نسبت به مدیریت پسماندهای عفونی اقدام کرده است.

وی یادآور شد: ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم از پسماندهای عفونی هفت بیمارستان و ۴۰ درمانگاه توسط ناوگان مخصوصی که برای این مهم تجهیز شده جمع آوری و پس از انتقال به سایت البرز به صورت جداگانه و بهداشتی دفن می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در خصوص جمع آوری پسماندهای ویژه مطب‌ها گفت: مقدار این پسماندها به صورت میانگین ۸۰۰ کیلوگرم است که توسط بخش خصوصی و با نظارت سازمان نظام پزشکی استان مدیریت می‌شود.

میرابراهیمی افزود: تا زمان ایجاد بسترهای لازم برای امحا و بی‌خطرسازی پسماندهای خطرناک عفونی به پسماندهای عادی توسط مراکز درمانی، این سازمان به فعالیت خود در این زمینه ادامه داده و از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.mn0k49nmu5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما